حسام گفت: اطلس مخاطرات با هدف کاهش خطرپذیری در سطح ملی در دست تهیه است.

رسول حسام در تشریح و تبیین اقداماتی که سازمان مدیریت بحران در دستور کار دارد، بیان کرد: سازمان مدیریت بحران مصمم است برنامه ملی کاهش خطرپذیری را به کمک دستگاه‌های اجرایی تحقق ببخشد.

حسام با اشاره به پروژه‌هایی که در بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در یک سال گذشته افتتاح شده است، گفت: یکی از بخش‌هایی که پروژه‌های آن مورد توجه است حوزه‌های آبخیز داری است.

وی افزود: مهندسی رودخانه، اجرای طرح‌های نوین آبیاری، طرح‌های آبرسانی در حوزه‌های شهری و روستایی از محل اعتبارات تنش آبی، نوسازی ساختمان‌های غیر مقاوم روستایی از جمله اقداماتی است که در حوزه مدیریت بحران در یک سال گذشته انجام شده است.

معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: از جمله اقداماتی که در یک سال گذشته رخ داده است تصویب اسناد راهبردی و برنامه‌های ملی در حوزه‌های کاهش خطرپذیری، آمادگی و مقابله و بازسازی و بازتوانی توسط دولت در اواخر سال گذشته است. در حقیقت با این اقدام نقشه راه دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت بحران در انجام اقدامات مشخص شد.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در اولویت کار‌ها قرار دارد، اظهار کرد: نیاز است دستگاه‌های اجرایی رویکردشان را از پاسخ محوری به سمت پیشگیری تغییر دهند که البته مردم نیز در این راستا نقش و وظایف بسیار مهمی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار