سریال «حضرت شاهچراغ (ع)» سریال تاریخی است با محوریت زندگی و زمانه‌ی حضرت شاهچراغ (ع) برادر بزرگ امام رضا علیه السلام تهیه و تولید شود.

شهرداری شیراز و سازمان هنری رسانه‌ای اوج قرارداد مشارکت ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) را منعقد کردند. این سریال تاریخی قرار است با محوریت زندگی و زمانه‌ی حضرت شاهچراغ (ع) برادر بزرگ امام رضا علیه السلام تهیه و تولید شود.

حضرت شاهچراغ (ع) که پسر ارشد امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر کرد، ولی در راه توسط افراد مأمون، خلیفه عباسی، در شهر شیراز به شهادت رسید.

سریال حضرت شاهچراغ پس از تحقیق و پژوهش، به همت سازمان اوج نگارش و مراحل تولید آن آغاز خواهد شد.

همچنین با تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان اوج و شهرداری شیراز امضا شد، دیوارنگاره این شهر که بزرگترین سازه تبلیغی فرهنگی شهر شیراز است، بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سومین تفاهم و همکاری بین سازمان هنری رسانه‌ای اوج و شهرداری شیراز مربوط به طراحی و اجرای نمایش بزرگ میدانی «محشر» است که اجرای آن در شهریور ماه آغاز خواهد شد.

برچسب ها: سریال ، شاهچراغ ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
ولی ما داستان دیگری از نحوه شهادت حضرت شاه چراغ (ع) شنیدیم که آن به واقعیت نزدیکتر است . ودرحقیقت سر مبارک ایشان است که در شیراز مدفون است و شهادت و بدن بدون سر ایشان در شمال دزفول در کوههای زاگراس و تحت نام شاهزاده احمد مدفولن می باشد . چه خوب است با کاوش و دقت بیشتری نسبت به ساخت سریالها و مستندات بشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
متاسفانه فیلم مربوط به شهید اسکندری در فارس ضعیف ساخته شد امیدواریم سریال حضرت شاهچراغ به این سرنوشت دچار نشود
نساختن بهتر از ضعیف ساختن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
اختلاس صنایع فولاد مبارکه چی شد؟!!
آخرین اخبار