وزیر اقتصاد گفت : جزئیاتی در روش تامل بانک ها و دانش بنیان وجود دارد که اجازه می دهد خود دانش بنیان ها مدیریت را در دست بگیرند.

آقای خاندوزی گفت :با توجه به این که پارسال حدود ۸۰ هزار میلیارد به شرکت های دانش بنیاد اختصاص یافت امسال اساس شبکه بانکی این است که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را برای تسهیلات دانش بنیان ها در نظر بگیرد . تفاهمی که امروز امضا می شود یک اتفاق جدید است .طبق قانون ۱۶ و ۱۷، قانون رفع تولید بانک ها ازمشارکت و فعالیت در سرمایه گذاری های اقتصادی ممنوع شده بودند .

او گفت : طبق ماده ۱۸ جهش تولید دانش بنیان ها این امکان فراهم شد که شبکه بانکی در خصوص محدودیت در حوزه سرمایه گذاری بانکی محدویت های گذشته را پشت سر بگذارد و با مشارکت بانک ها برای اولین بار شاهد سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیار تومانی شبکه بانکی خواهیم بود که اضافه از سایز تسهیلات است و در قالب ضمانت نامه و هلدینگ های مشترکی حمایت می شوند.

خاندوزی می گوید :جزئیاتی در روش تامل بانک ها و دانش بنیان وجود دارد که اجازه می دهد خود این نهادها مدیریت را در دست بگیرند و موجب بنگاه داری بانک ها نمی شود و بانک خودش به عنوان شریک، شراکت می کند. در این مرحله صندوق نوآوری و شکوفایی خودش موارد را باتوجه به اولویت های که دارد انتخاب و معرفی می کند.

به گفته وزیر اقتصاد با توجه به اولویت ویژه تورم بسته ای برای اقدامات کوتاه مدت دستگاه های مختلف طراحی شد .بانک مرکزی کنترل نوسانات ارز را در این قسمت به عهده دارد و ‌برنامه بودجه ای در زمینه انضباط مالی مواردی را به عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار