معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بهره برداری بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به زلزله زده‌های سی سخت خبر داد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهره برداری یک هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی تخریبی خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۹، گفت: برای ساخت این تعداد مسکن، ۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت شد.

او با بیان اینکه در این زلزله ۳ هزار و ۵۰ واحد مسکونی خسارت دیدند، افزود: یک هزار و ۶۵۰ واحد از این تعداد مسکن تخریب شدند.

به گفته حاجی زاده؛ هم اکنون ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر در مناطق زلزله زده شهر سی سخت در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پرداخت ۲ مرحله تسهیلات بانکی برای نوسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله دنا دو مرحله اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تکمیلی برای ادامه ساخت خانه‌های شهری و ۴۰ میلیون تومان نیز به خانه‌های روستایی در مناطق زلزله زده اختصاص یافته است.

این مقام مسئول می‌گوید: ۲۸۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت‌های مختلف در شهرستان دنا شامل؛ توسعه شهری، آب، برق و کشاورزی پیش بینی شده بود که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان از این میزان اختصاص داده شده است.

زلزله ۵.۶ ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.