مدیر طرح و برنامه سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: تحول دیجیتال یعنی تغییر کسب‌وکار به شیوه‌ای که بیشترین کارایی و ارزش افزوده برای ذینفعان معامله ایجاد شود.

مجید غلامی در خصوص بانکداری مدرن کسب‌وکار‌های به‌روز، گفت: با بررسی این حوزه درمی‌یابیم که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در دستور کار است.

او تصریح کرد: در بانکداری مدرن که در ایران نیز نمونه‌هایی از آن وجود دارد، مشتریان، شعبه فیزیکی نمی‌بینند و همواره بدون نیاز به حضور افراد، خدمات به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می‌شود.

مدیر طرح و برنامه سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در کسب‌وکار‌ها نیز نمونه‌های متعدد وجود دارد که مشتری نمی‌داند با سفارش نیاز‌های روزمره خود، از کدام فروشگاه و چگونه در منزل آن را دریافت می‌کند که ظاهری‌ترین تغییرات نسبت به خدمات سنتی، کاهش زمان در اختیار گرفتن خدمت توسط مشتری است.

او تاکید کرد: از جمله مواردی که می‌توان در خصوص کسب‌وکار‌های به‌روز به آن اشاره کرد، کارآفرینی، گستردگی در ارائه خدمات، کنترل بازار، کاهش تولید پسماند و ایجاد دانش از نمونه ارزش‌های ایجاد شده است.

غلامی با بیان اینکه تحول دیجیتال یعنی تغییر کسب‌وکار به شیوه‌ای که بیشترین کارایی و ارزش افزوده برای ذینفعان معامله ایجاد شود، گفت: امروزه جامعه این تغییر را با کسب‌وکار‌های جدیدی تجربه کرده و شاهد تحول دیجیتال در کسب‌وکار‌های سنتی آن است.

او با بیان اینکه انتظار می‌رود تغییرات شیوه کسب‌وکار‌ها در دستگاه‌های اجرایی نیز به همین صورت دنبال شود، اضافه کرد: این تغییرات می‌تواند از یک شعبه سازمان امور مالیاتی یا یک منطقه از شهرداری با ارائه خدمت غیرحضوری آغاز شود.

مدیر طرح و برنامه سازمان فاوای شهرداری اصفهان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تعریف خدمت یا سرویس مورد قبول استاندارد «ISO ۲۰۰۰۰» در سال ۲۰۲۰ این گونه است که مشتری برای دریافت یک خدمت نیاز به مدیریت رخداد‌ها (ریسک) و هزینه‌های متفرقه آن نداشته باشد.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.