تشدید پایش شبانه زیست محیطی صنایع استان مرکزی با هدف کاهش آلودگی‌ها در حال اجراست.

سید مهدی مصطفوی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در جریان عملیات گشت و کنترل شبانه صنایع استان از شدید طرح پایش شبانه و برخورد با صنایع آلاینده به مناسبت هفته دولت خبر داد.

مصطفوی گفت: هدف اصلی اجرای این طرح بررسی و رصد کیفی زیست محیطی صنایع استان و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری است.

او اضافه کرد: ارتقای کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحد‌های تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برخی از واحد‌های صنعتی متخلف با تصور نبود کنترل و پایش‌های شبانه زیست محیطی، فعالیت‌های دارای آلودگی شدید را در شب انجام می‌دهند یا تعداد قلیلی از واحد‌ها سیستم فیلتراسیون را خاموش می‌کنند.

او بیان کرد: البته صنایع متخلف بیشتر با هدف افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های جاری، اقدام به امر می‌کنند، که متاسفانه این اقدام باعث آسیب و لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست می‌شود.

مصطفوی گفت: در این بازدید‌ها وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحد‌های صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: با توجه به رعایت نکردن الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلتر‌ها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور از سوی برخی مراکز، اخطار‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف ذاتی، قانونی و اخلاقی نسبت به حفظ محیط زیست و حقوق شهروندان متعهد هست.

او گفت با اشاره باینکه سال گذشته ۱۶۸ اخطاریه زیست محیطی برای صنایع آلاینده در سطح استان صادر شده گفت: قطعا به پیام‌ها و اطلاعاتی که در این راستا از سوی مردم دریافت می‌شود رسیدگی خواهد شد و در چارچوب قانونی با صنایع آلاینده برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.