مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: رهاسازی زنبور براکون در سطح ۸۲ هکتار از مزارع شهرستان رامهرمز از ابتدای شهریورماه سال جاری انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت: با عنایت به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در چرخه غذایی آحاد جامعه و استفاده از کنترل بیولوژیک آفات بعنوان جایگزین سموم شیمیایی، رهاسازی زنبور براکون در سطح ۸۲ هکتار از مزارع شهرستان رامهرمز از ابتدای شهریورماه سال جاری انجام شده است.

فرشاد مهرابی می گوید:زنبور براکون قادر است آفاتی نظیر کرم ساقه‎ خوار، کرم قوزه و برگ‎خوار ذرت را پارازیته کند.

او هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفات و کاهش مصرف بی رویه سموم و حفظ محیط زیست عنوان کرد.

مهرابی می گوید: تلاش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر بر ترویج استفاده از روش‌های غیر شیمیایی  در بین کشاورزان و باغداران معطوف شده است.

این مقام مسئول با برشمردن اهمیت استفاده از روش‌های غیرشیمیایی، در راستای حفظ محیط زیست و تولید محصول گواهی شده، گفت: کشاورزان و افراد علاقه‌مند به استفاده از روش مبارزه بیولوژیک با آفات می‌توانند به جهاد کشاورزی رامهرمز مراجعه کنند.

با توجه به اینکه مبارزه بیولوژیک و تلفیقی بهترین روش برای  کنترل عوامل خسارت زای گیاهی است آگاهی بخشی و آموزش  کشاورزان و باغداران در این زمینه در اولویت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار