مسئولان یک مؤسسه خیریه در ولایت بامیان که تطبیق کننده برنامه کمک های سازمان ملل‌  در این ولایت است برای ۸۶۰ خانواده بی‌جا شده در این ولایت پول نقد توزیع کرد.

جاوید نظری، مسئول موسسه خیریه ابرار در بخش کمک های اضطراری می‌گوید که با توجه به تحولات اخیر در افغانستان فقر در ولایت بامیان تشدید شده است و بسیاری ها شغل شان را از دست داده اند.

به گفته نظری، این بسته کمک نقدی برای ۸۶۰ خانواده‌ای که بر اثر تحولات اخیر بی‌جا شده اند در نظر گرفته شده است که برای هر خانواده ۷۰۰ دالر آمریکایی معادل حدود ۶۲ هزار افغانی توزیع خواهد شد.

هرچند مسئول این مؤسسه می‌گوید که آنان پس از تحولات اخیر در ولایت بامیان هزاران خانواده را تحت پوشش قرار داده اند، اما با توجه به افزایش فقر در بامیان، این کمک ها کافی نیست.

 نظری از کشور ها و سازمان ملل متحد در افغانستان خواست تا به وضعیت مردم این ولایت توجه نمایند.

مقام‌های محلی حکومت پیشین، آمار فقر در ولایت بامیان را ۶۳ درصد اعلام کرده بودند. با توجه به آنچه مسئولان نهادهای خیریه و امدادرسان می‌گویند پس از تحولات اخیر در کشور، میزان فقر در این ولایت تشدید شده است.

مسئولان مؤسسه خیریه ابرار در ولایت بامیان می‌گویند که دفتر سازمان ملل متحد در امور پناهنده ها، برنامه کمک های اضطراری و کمک های زمستانی را نیز در نظر دارند که به زودی تطبیق خواهد شد.

مؤسسه خیریه ابرار در ولایت بامیان تطبیق کننده برنامه کمک های سازمان ملل‌  در ولایت بامیان است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
Hayatullah Jafari
۱۹:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ســـــــلام