۱۴۸ موکب از استان اصفهان در مرز‌های شرقی و غربی کشور و نقاط مختلف به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ۱۴۸ موکب در مرز‌های میرجاوه، ریمدان دشتیاری در استان سیستان و بلوچستان، مرز‌های غربی کشور، مسیر نجف – کربلا و شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خدمات متنوعی را به زائران اربعین ارائه می‌دهند.

جعفر عسگری افزود: موکب‌های مستقر در شرق کشور به زائران کشور‌های افغاستان، پاکستان، هند و چین خدمت رسانی و آنان را رهسپار زیارت عتبات می‌کنند.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۶۰ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، افزود: ثبت نام ۱۰۰ هزار نفر از این افراد در سامانه تایید شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به تشکیل ۱۷ کمیته در حوزه‌های مختلف حمل و نقل، تدارکات، اطلاع رسانی، گمرک، بهداشت، انتظامی و فرهنگی برای مدیریت بهتر سفر زائران اربعین افزود: وظیفه مسئولان برگزاری همایش بین‌المللی اربعین، تسهیل برپایی این مراسم مردمی و تأمین نیاز شرکت کنندگان در این آیین است.

عسگری با اشاره به حضور مأموران مرکز بهداشت در ۵۰ موکب پرجمعیت استان گفت: نظارت بر فعالیت‌های بهداشتی در اولویت برنامه‌های این ناظران است.

او با بیان اینکه امکان انتقال داروی درخواستی از سوی موکب داران به کشور عراق فراهم شده، افزود: زائران باید نسبت به این ظرفیت توجه داشته باشند و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.