عزیزی ویژگیهای یک دانش آموز المپیادی را طرز تفکر عمیق، نگاه به موضوعات از زوایای مختلف و نکته بینی و تیزبینی دانست.
او دورنمای ده سال دیگر خود را ادامه دادن مسیر افتخار آفرینی برای کشور میداند و به همین منظور علاقه به تحصیل در یکی از دو رشته فیزیک و مهندسی برق دارد که در نهایت مهندسی برق را به دلیل فضای کاری و شرایط اقتصادی در آینده ترجیح میدهد.
عزیزی خود را مدیون خانواده اش میداند و فکر میکند اگر حمایتها و انگیزه دهی آنها نبود، مسیرش تا به امروز این چنین طی نمی شد.
از دوران کودکی پدرش او را به همایشهای علمی میبرده و لذتبخشی نجوم را به او نشان داده است.
وقتی در سال دهم متوجه میشود که نجوم هم المپیاد برگزار میکند؛ با علاقه، اما به طور اتفاقی وارد این مسیر می شود.
به نظر عزیزی یک دانش آموز المپیادی مسیر سختی در پیش دارد؛ اما فکر کردن به موفقیت و شیرینی حاصل از آن مسیر را برایش هموار کرده بود.
او ساعات طولانی از روز را به مطالعه نجوم و لذت بردن از این علم اختصاص داده است.
او فکر میکند نظم موجود در تعداد روزهای سال و حرکت اجرام آسمانی میتوانند هر فردی را به وجد آورند.
در پایان از یک رسم جالب در میان المپیادیها گفت که هنگام بازگشت از فرودگاه وقتی مدال طلایی را برای کشورشان به ارمغان آوردند با استقبال المپیادیهای تازه نفس رو به رو میشوند و هر دو گروه پیشکسوت و تازه نفس برای یکدیگر آرزوی موفقیت در ادامه مسیر زندگیشان دارند.