برادر و وکیل سپیده رشنو، متهم ماجرای درگیری بر سر حجاب در اتوبوس بی. آر. تی تهران توضیحاتی در خصوص وضعیت وی ارائه کردند.

چند روز قبل، برادر سپیده رشنو، سامان رشنو در توییتی ضمن معرفی وکیل خواهر خود، از حال وی خبر داد.

سامان رشنو در این توییت نوشت: «با لحاظ قبول وکالت خانم سپیده رشنو توسط آقای نعیم رضا نظامی چهار محالی در روز ۳۱ مرداد پرونده اتهامی خواهرم مطالعه و در یک شهریور ماه با مساعدت ریاست محترم دادگاه و مسوولان ذیربط ملاقات به وقت کافی در زندان اوین صورت گرفت حال سپیده مساعد است و از عزیزان دغدغه‌مند هموطن سپاسگزاریم.»

نعیم رضا نظامی چهارمحالی، وکیل سپیده رشنو در گفتگویی با روزنامه شرق با اشاره به دیدارش با رشنو، از آغاز رسیدگی به این پرونده به طور رسمی خبر داد و گفت: «وکالت من به‌طور رسمی از ۳۰ مرداد امسال آغاز شد. خوشبختانه و با همکاری رئیس محترم شعبه ۲۶ دادگاه توانستم دیداری با موکلم داشته باشم. بدون هیچ مانعی این ملاقات بین من و سپیده رشنو برقرار شد و توانستیم درباره ابعاد پرونده گفتگو کنیم.»

بی حجابی

نظامی چهارمحالی نخستین اولویت کاری خود را بر فک قرار بازداشت موقت و تعیین وثیقه متمرکز می‌داند: «در حال حاضر تنها درخواستی که ما داریم، این است که دادگاه محترم هرچه زودتر بازداشت موقت را مرتفع و با تعیین وثیقه، امکان تودیع وثیقه را برای ما مهیا کند.»

این وکیل دادگستری تأکید می‌کند که امیدوار است بررسی پرونده و دفاعیات آن در چند جلسه ادامه داشته باشد: «دغدغه اصلی ما این است که موکل هر چه زودتر بتواند از زندان بیرون بیاید و به آغوش خانواده برگردد. این اطمینان را هم داده‌ایم که تا زمان دادگاه او در کنار خانواده‌اش خواهد بود. پس از آن باید جلسات دفاع برگزار شود و امید داریم که پرونده با یک جلسه به پایان نرسد. پدر، مادر، برادر و خواهر موکل من به شدت تحت فشار هستند و بیرون آمدن سپیده باعث می‌شود این فشار اندکی کاهش یابد.»

برادر سپیده رشنو، سامان رشنو هم در گفتگو با روزنامه شرق عنوان کرد: «ما در تمام این مدت با رسانه‌ها حرفی نزدیم به خاطر اینکه نمی‌خواستیم تنش‌ها افزایش یابد. حالا که وکیل پرونده را به دست گرفته و جریان قانونی طی می‌شود، ترجیح دادیم گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های داخلی و رسمی که قابل اعتماد است، داشته باشیم. حالا فقط می‌خواهیم خواهرم هرچه زودتر از زندان بیرون بیاید و در کنار خانواده‌اش باشد تا همه ما هم کمی به آرامش برسیم.»

سپیده رشنو

اواخر تیر ماه امسال ویدئویی از درگیری چند زن بر سر حجاب در اتوبوسی در تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به دستگیری سپیده رشنو منجر گشت. او پس از گرفتن تذکر از یک زن آمر به معروف به خاطر حجابش، اقدام به فیلمبرداری از وی کرده بود.

هشتم مرداد، اخبار ۲۰:۳۰ گزارشی درباره‌ی ماجرای این درگیری منتشر کرد که با اعترافات سپیده رشنو همراه بود.

روز ۲۹ مرداد، خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه، از برگزاری جلسه تفهیم اتهام سپیده رشنو خبر داد و اتهامات وی را به نقل از حجت الاسلام والمسلمین افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران اعلام کرد.

در این خبر، اتهامات رشنو، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا عنوان شد.

منبع: روزنامه شرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
سوال چرا زورگیر و قاتل رو صورتش شطرنجی میکنید ابروش نره؟ ولی در مورد این خانم اصلا حقوق متهم رعایت نمیشه خلاف کرده باید کجازات بشه چرا حقوق اش رعایت نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
با کسی کاری داشته ؟ازاری ازش دیدین؟نمیتونم درک کنم مردمی که حتی دلشون از دیدن مردن و مرگ ی ادم خوشحال میشن چرا باید اعدام بشه تو هر موقعیتی هر ادمی ی جور واکنش نشون میده چرا قضاوت اشتباه میکنید .خدارو خوش نمیاد واقعا این که گفته با دیدن موی من با موی مرد نباید مشکلی پیش بیاد خیلی عجیبه ؟؟؟اگه مشکلی بزرگتر از این و فجیح تر نداریم که حل بشه و این تنها نقطه حل نشده مملکته که راحت باشین ولی اگه فکر میکنید مشکلاتی بزرگتر وجود داره و از ریشه حل بشه سعی کنید همت کنید از ریشه مشکلات حل بشه .متاسفم واقعا براتون
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۰۰:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
متاسفم برای هموطنایی مثل شما که همچین نظراتی درباره ناموس مردم دارید که به هموطن و هم نوع خودتون این حرفارو میزنید یعنی چی که اعدام کنید اینجوری مبخاید پشت همدیگه وایستید اینجوری البته که تو وضع اقتصادی معلومه که چطوری وایستادید پشت هم طرف به قیمت روی کالا نمیفروشه میگی چرا گرون میدی میگه همینه میخای بخا نمیخای خوش اومدی ادامه بدید پشت خالی کردناتونو و اصلا هم دست هموطنتونو نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
متاسفانه در ایران فضای مجازی رها شده و همه مردم خیلی راحت میتونن از ضعف ها فیلم بگیرن و برای دشمنان خودشون بفرستن.خیلی جالبه که ایرانی ها وطن فروش ترین آدما هستن.ارتباط با منافقین و وطن فروشان و دشمنان نظام باید جرم تلقی بشه و جریمه و زندان داشته باشه اما متاسفانه مسئولین ما بجای ترس از خدا از بنده اش میترسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
سردار سلیمانی با انتقاد از نوع نگاه و رفتار برخی روحانیون و افراد مذهبی اینگونه به حرف‌هایش ادامه داده بود: من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
الان چه کسی سود کرد و چه کسی ضرر؟؟
مسلماً کسی که برای اون طرفی ها کار می کنه ضررش رو می بینه و اون طرفی هم سودش رو می کنه و براش مهم نیست که چه کسی در دامش افتاده.
کمی فکر کنیم و خودمون و آینده مون و کشورمون رو به دست خائنین اون طرف آب ندهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
این برادره، چقدر راحت راجع به خواهر بیحیاش، حرف میزنه.
کاش بعضیا، یه جو غیرت به ناموس در وجودشون بود. خیلی از این بیحیایی ها نتیجه بی غیرتی مردهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
سرت تو کلاه خودت باشه تو با این حرفات نمیتونی به کسی کمک کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
جرم خیانت به کشور پادوی برای کشورهای خارجی پس کو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
کامنت هارو خوندم و ترسیدم واقعا چه انسان های بیماری کنار ما زندگی میکنن همگی خطرناک بیمار و قابلیت بالا تبدیل طالبان یا داعش شدن
Iran (Islamic Republic of)
J
۲۰:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
حاج قاسم سلیمانی : سردار سلیمانی با انتقاد از نوع نگاه و رفتار برخی روحانیون و افراد مذهبی اینگونه به حرف‌هایش ادامه داده بود: من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
اوه عزییزم این همون ازادی بیانی که شما بهش اعتقاد داری یعنی هرکس هر چی خواست بگه من هم موافق همچین حرف های نیستم ولی به قول شما ازادی بیان ما ازادیم هر جور ددلمون میخواد لباس بپوشیم و طرف مقابل هم میگه ما ازادیم هرجور بخوایم حرف بزنیم می بیند وقتی قانون میذاریم کنار اسم ازادی روش قرار می دیم جامعه به چه سمتی میره در هر دو صورت بسمت تباهی میره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
چند نفر رو میخواین بگیرین. مشکل رو ریشه ای حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
اعدامش کنید و جسدشو بسوزونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
سر خواهر خودت این بلا ان شااله بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
اعدام وسوزاندن جسددیگه برای چی؟فقط بایدتنبیهش کنندکه آنهم به نفع خودش هست به خاطراینکه باوطنفروشان خائنی مثل مصی علینژاددرارتباط بوده که تنهاهدفش ترویج بی حجابی وفسادوفریب زنان ودختران ایران ودرنهایت ازهمه پاشوندن کانون خانواده هست آنهم بدستورهمان کشورهای غربی بدخواه مردم ایران که قبلاهمه ما خوب شناختیمشون چطوربه اسم اهداءکمکهای بشردوستانه،عمدااز ارسال کیسه های خون آلوده به ایدزبه مردم ایران دریغ نکردندوآغاز شیوع ایدزدربین مردم ایران بودحالاهم شیوع ویروس بی عفتی بی حیایی توسط افرادفریب خورده مثل این شخص درجامعه ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
توچکاره ای که نظرمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
مردک این چه طرز حرف زدنه مگه داعشی هستی متاسفم برات فکرت خیلی کثیفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
هعدامش کنید تا درسی شود برای منافقین هرزه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
ان شااله اعدام خونوادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
باید براساس مر قانون با وی برخورد شود تا کسی جرات نکند در برابر قانون گردن کشی کند