با حضور وزیر علوم، استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی آئین بهره برداری از مدول اول تصفیه خانه فاضلاب کازرون با ظرفیت تصفیه ۱۷۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز انجام شد.

با حضور وزیر علوم، استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی آئین بهره برداری از مدول اول تصفیه خانه فاضلاب کازرون با ظرفیت تصفیه ۱۷۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز انجام شد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در مراسم بهره برداری از طرح فاضلاب شهر کازرون، گفت: فارس، استان شهادت، شعر و شعور است و به واسطه فرهیختگی مدیریت استان شاهد اتفاقات خوبی می‌شود.

او گفت: تصفیه خانه کازرون نشان از آن است که هرجایی که به دنبال علم رفتیم و با عقل اجین شد، منبع خیر و برکات خواهد بود و آبی که هرز می‌رفته برای تولید، فضای سبز و.. را قابل استفاده کرده است.

وزیر علوم گفت: ارتباط دانشگاه و جامعه باید قوی ترشود و هرکجا به علوم، فناوری و نوآوری اعتماد کنیم ضرر نمی‌کنیم و تصمیمات از بهترین‌ها خواهد بود وهر جا که پیشرفتی هست نشان از علوم، نوآوری و پژوهش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز گفت: این طرح شامل تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب است که اجرای آن از سال ۱۳۷۵ عملیاتی شد.

علی‌جان صادق‌پور این طرح را شامل ۲۳۰ کیلومتر خط جمع آوری و ۵۹ کیلومتر خطوط انتقال دانست و گفت: تاکنون ۳۷۰۵ فقره انشعاب فاضلاب به این سیستم متصل شده است.

صادق‌پور گفت: تصفیه خانه‌ی فاضلاب شهر کازرون نیز در دو مدول هر یک با ظرفیت تصفیه ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز با به کارگیری فرآیند تصفیه DPMC، در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی شده که بخش سویل و الکترومکانیکال مدول اول آن همراه با شبکه جمع آوری و خطوط انتقال با صرف اعتباری به ارزش ۳۲۲۰ میلیارد ریال اجرا و کامل شده است.

مدیرعامل آبفای فارس با بیان اینکه این پروژه زیست محیطی قرار است امروز با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری افتتاح شود، گفت: این شبکه قرار است که خدمات جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب را به ۱۰۳ هزار شهروند کازرونی ارائه دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به شهرستان کازرون، برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام، به گلزار شهدای کازرون رفت.

دکتر زلفی‌گل همچنین در ادامه مدرسه خیّرساز حضرت فاطمه زهرا "س" (نمازی)را افتتاح و از بیمارستان ۹۶تخت‌ خوابی کازرون و مرکز آموزش عالی سلمان فارسی بازدید و کارخانه تولید کابل مسی و کلنگ‌زنی پست ۶۶کیلووات کازرون را کلنگ‌زنd می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار