استاندار خراسان رضوی عنوان کرد

ایجاد انضباط اقتصادی، اولویت اصلی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران باید برای انجام کار‌های خود اولویت بندی داشته باشند و از اینرو مسائل استان خراسان رضوی در کنار مزیت‌های آن برای انجام درست کار‌ها، فهرست شده است.

استاندار خراسان رضوی در گردهمایی بصیرت افزایی سیاسی در سپاه امام رضا (ع) گفت: فعالیت‌هایی در زمان مدیریت‌های سابق استان انجام شده بود، ولی به واسطه عدم انضباط باعث شد تا نتیجه مشخصی در حل مسائل پیدا نشود.

یعقوبعلی نظری افزود: حضور در استانداری و تشکیلات دولتی، ظرفیت و ابزاری برای خدمت به مردم است. از سوی دیگر، فرماندهی سپاه نیز نظراتی برای حل موضوع گره گشایی اقتصادی و مسائل زیرساختی استان داشت، ولی ابزار لازم را در اختیار نداشت.

وی گفت: اولین راهبرد اعلام شده در آغاز ورود به تشکیلات مدیریت استان، حفظ تعادل استانی و جلوگیری از تنش‌ها بود، زیرا اگر در بخشی دچار التهاب شویم، امکان انجام کار اساسی وجود نداشت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: راهبرد به معنی جهت است و جهت گیری استان برای حل مسائل با ایجاد قرارگاه‌هایی برای رسیدن به هدف مشخص و در زمان بندی معین در دستور کار قرار گرفت تا با هماهنگی بین بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی نتایج به زودی محقق شود. رهبر معظم انقلاب نیز بر انجام کار قرارگاهی تاکید دارند، زیرا در زمان دفاع مقدس به واسطه حفظ سرمایه موجود و رسیدن به نتایج، فرماندهان نظامی از ایجاد قرارگاه بهترین، بهره لازم را به دست آوردند. از ویژگی‌های قرارگاه، رصد، هماهنگی، حمایت و تصمیم گیری به موقع برای انجام کار‌ها بود.

نظری افزود: بنابراین در حوزه اقتصادی علاوه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی بر احیای واحد‌های صنعتی نیز تاکید شد و این در حالی بود که برای پیشرفت اقتصادی نیاز به زیرساخت‌های عمرانی نیز وجود داشت و ایجاد زنجیره در صنایع پیشران در نقشه راه استان قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هفته دولت که به نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است تا از این شهدا که الگوی در انجام عمل خالصانه و تبعیت پذیری از ولایت را داشتند ما نیز تبعییت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.