آئین بهره‌برداری از فاز ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیین بهره‌برداری از فاز ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.

این پروژه شاخص با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال و با مساحت ۲۰ هکتار، موجب ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۳۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم می‌شود و نقش مهمی را در ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه ایفا می‌کند.

بهره‌برداری از این پروژه با ظرفیت سیلو‌های نگهداری مواد اولیه ۴۰۰ هزار تنی، قابلیت تولید اسمی روزانه ۶۰۰۰ تن و روزانه ۱۲۰۰ تن ظرفیت تولید روغن خام را دارد که به نوعی تمام فاز‌های این کارخانه، ۷۰ درصد نیاز صنعت دامی کشور را تأمین می‌کند.

کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج فارس علاوه بر تامین نیاز کشور، امکان صدور محصولات آن به نقاط مختلف جهان از جمله کشور‌های آسیایی، آفریقایی و حاشیه خلیج فارس توسط حمل و نقل دریایی با نازلترین قیمت حمل را فراهم می‌کند.

کاهش بهای تمام شده تولید روغن خام خوراکی، تامین نیاز داخلی کشور و صادرات مجدد روغن خوراکی، ایجاد صنایع جانبی و تولید کالا‌های مکمل و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه از دیگر اهداف کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.