سخنگوی شورای نگهبان گفت: از مزایای سامانه رونمایی شده این است که کد رهگیری به مردم می‌دهد تا جهت پیگیری‌ها بتوانند مراجعات حضوری خود را کم کنند.

طحان نظیف در نشست خبری امروز خود از سامانه ارتباطات مردمی شورای نگهبان رونمایی کرد و گفت: به منظور توسعه ارتباطات شوراي نگهبان و تسهيل تعاملات و‌ تقويت ارتباط دو سويه مردم با اين شورا در دو حوزه‌ مسووليت شوراي نگهبان يعني حوزه حقوقي اعم از مصوبات مجلس، اساسنامه‌ها و استعلامات ديوان عدالت اداري و همچنين تفسير اصول قانون اساسي و حوزه انتخابات، سامانه ارتباطات شوراي نگهبان رونمايي شد.

وی در ادامه گفت: این شورا از امروز علاوه بر تلفن‌گویا و ایمیل، از اين طريق نيز شنواي سوالات، نظرات، انتقادات و پيشنهادات مردم خواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اينكه از ابتدا گزارش‌ها، سئوالات و پيشنهادات مردم به صورت دسته‌بندي شده دريافت مي‌شود، همين موضوع موجب تسريع در اقدام و پاسخ‌دهي به‌موقع به مردم مي‌گردد. ضمن اينكه در اين سامانه سئوالات متداول و پرتکرار نيز به همراه پاسخ آنها در دسترس عموم مردم عزيز قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، اين سامانه پل ارتباطي مردم شريف و نامزدهاي محترم انتخاباتي با شوراي نگهبان است تا به صورت مستقیم ارتباط گرفته و به سهولت درخواست‌ها و موارد مد نظر خود را ارسال و پاسخ دریافت كنند.

 طحان نظیف اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های مهم «سامانه ارتباطات شورای نگهبان»، دریافت شکایات و مستندات داوطلبان انتخابات و همچنین دریافت گزارشات مردمی از تخلفات انتخاباتی (مردم ناظر) در زمان برگزاری انتخابات است؛ كه علاوه بر تسهيل ارتباط مردم و نامزدهاي انتخاباتي با اين شورا، موجب اقدام به‌موقع اين شورا در مواردي است كه نياز به اقدام سريع دارد.

بنا بر اعلام سخنگوی شورای نگهبان از مزيت‌هاي سامانه‌ی مذکور در ايام برگزاري انتخابات اين است كه هنگام ارسال و ثبت شکایت هر یک از داوطلبان انتخاباتي، علاوه بر سهولت ارسال متن شکایت و مستندات آن، کد رهگیری صادر و جهت پیگیری در اختیار داوطلب مربوطه قرار مي‌گيرد.

به گفته طحان نظیف، راه‌اندازي این سامانه صرفه‌جويي در وقت داوطلبان و هزینه‌های رفت‌وآمد، نیروی انسانی و هزينه‌هاي جانبي أخذ شکایات را در پي دارد و زحمت مراجعه حضوري داوطلبان انتخاباتی كه از اقصا نقاط كشور به ستاد مركزي أخذ شكايات كه در تهران مستقر بود را از بين مي‌برد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: اين سامانه گامی مؤثر در راستای تسهیل دسترسی، ثبت و ارائه شکایت، رسیدگی به شکایات، حذف برخي هزينه‌ها و... در امر انتخابات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
واله ما شکایت کردیم ولی هیچ خبری نشد
قضیه سر کاریه
آخرین اخبار