مرتضوی گفت: هم اکنون تورم سیر نزولی خود را طی می‌کند که به زودی به ثبات خواهیم رسید و این مسئله رونق اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با ارائه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف گفت: در مدت فعالیت یکساله دولت سیزدهم ۲۲۰ توافق بین المللی به امضاء رسیده که در آینده تحولات چشمگیری را در مسائل اقتصادی و روابط تجاری با سایر کشور‌ها بدنبال خواهد داشت.

سید صولت مرتضوی افزود: دولت در خصوص دریافت مطالبات و منابع مالی در کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی، عمان و عراق نیز موفق شده بخش زیادی از مطالبات را به کشور بازگرداند.

او گفت: امروز دولت انقلابی در حوزه دیپلماسی، دریچه‌های جدیدی را به سوی کشور‌های جهان گشوده است و اقبال کشور‌ها هم برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی و تجاری با ایران افزایش چشمگیری داشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: با تلاش‌های دولت، هم اکنون تورم سیر نزولی خود را طی می‌کند که به زودی به ثبات خواهیم رسید و این مسئله رونق اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

مرتضوی در ادامه با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی صادرات محصولات غیر نفتی موفقیت‌های دولت در ایجاد اشتغال و تولید مسکن را یادآور شد و گفت: ساخت یک میلیون مسکن در حال محقق شدن است و به زودی تعداد قابل توجهی از این واحد‌ها به متقاضیان واگذار خواهد شد.

او به فعالیت‌های دولت در کاهش قطع برق و گاز در تابستان و زمستان امسال اشاره کرد و گفت: مردم به خوبی مشاهده کردند که با مدیریت دقیق و سنجیده، دولت توانست قطع گاز در زمستان و برق در تابستان امسال را به حداقل برساند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان به سرانجام رساندن طرح‌های مونوریل، مترو، فرودگاه و دیگر طرح‌های قم را از اولویت‌های دولت بر شمرد و گفت: امیدواریم با انجام دور دوم سفر رئیس جمهور، این مشکلات حل و فصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
داریم میبینم قیمتا ده برابر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
بله
آخرین اخبار