رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی کلاهبرداری که با درج تصاویر حیوانات خانگی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: با مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایت او با موضوع کلاهبرداری در فضای سایبری، موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او گفت: در اظهارات اولیه این شهروند مشخص شد که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش سگ خانگی برخورد و با فرد تبلیغ کننده تماس تلفنی برقرار کرده و برای انجام مقدمات ارسال حیوان خانگی از وی درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می‌نماید. متهم پس از دریافت وجه دیگر جوابگو تماس تلفن نمی‌باشد.


ابوطالبی گفت: مأموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که متهم این پرونده با انتشار تصاویر از حیوانات خانگی برای درج آگهی خود بهره برده و پس از دریافت وجه دیگر پاسخگو نیست.


این مقام انتظامی گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی متهم در یکی از استان‌های شمال کشور شناسایی و مبلغ شاکی عودت داده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال شد.


سرهنگ ابوطالبی گفت: شهروندان محترم به یاد داشته باشند سایت‌های آگهی محور صرفا آگهی را درج کرده، اما معامله باید حضوری و پس از راستی آزمایی از اصالت موضوع و صحت آن صورت پذیرد و هرگز با رویت تصاویر فریب این دست آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.


مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فضای مجازی می‌توانند با پایگاه اینترنتی www.cyberpolice.ir و با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا به صورت شبانه روزی ارتباط برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.