ده‌ها تن از مردم آمریکا پس از خوردن ساندویچ‌هایی همراه با نوعی کاهو، به «باکتری اشرشیا کلی» مبتلا شده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) از ابتلای ده‌ها تن از مردم این کشور به باکتری «اشرشیا کلی» پس از مصرف «ساندویچ همراه با کاهوی رومی» در یک رستوران زنجیره‌ای معروف در این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد شیوع باکتری «اشرشیا کلی» (که به اختصار E.coli نامیده می‌شود) در چهار ایالت این کشور از یک منبع ناشناخته سبب شده است تا ۴۷ نفر دیگر نیز به این باکتری مبتلا شده و مجموع مبتلایان به ۸۴ نفر برسد.

طبق این گزارش، تا روز چهارشنبه ۳۸ نفر در بیمارستان‌های آمریکا بر اثر ابتلا به این باکتری بستری شده اند. بایستی توجه داشت اگرچه بسیاری از سویه‌های این باکتری در روده اشخاصی که سالم نیز هستند و یا در بدن حیوانات یافت می‌شود و بی ضرر نیز هست، اما برخی انواع این باکتری می‌تواند سبب مشکلاتی نظیر گرفتگی عضلات شکم، اسهال خونی و استفراغ گردد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد از میان ۶۲ نفر از افرادی که از آن‌ها تحقیق صورت گرفت، ۵۲ نفر از آن‌ها یک هفته پیش از شروع این بیماری، اقدام به مصرف غذا در «رستوران‌های وندیز» (Wendy’s) کرده بودند. در همین ارتباط، این رستوران با ارسال ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفت: ما در حال همکاری کامل با مقامات بهداشتی در خصوص تحقیقات جاری در زمینه شیوع باکتری «اشرشیا کلی» هستیم.

رستوران وندیز

طبق گزارش رویترز، موارد جدید ابتلا به این باکتری از جمعه هفته گذشته تا کنون روندی افزایشی داشته است؛ به طوری که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پس از ابتلای ۳۷ نفر در ایالت‌های میشیگان، اوهایو، ایندیانا و پنسیلوانیا به این باکتری، تحقیقاتی را در این خصوص به جریان انداخت و مشخص شد بسیاری از این افراد پیش از این بیماری، ساندویچ‌هایی همراه با «کاهوی رومی» در رستوران زنجیره‌ای وندیز آمریکا مصرف کرده بودند.

با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا گفته است به علت آنکه هنوز به شکلی دقیق نتوانسته علت شیوع این بیماری را مشخص کند، برنابر این، توصیه‌ای هم مبنی بر اینکه مردم این کشور از رستوران‌های وندیز غذا نخورند، ندارد. با این حال رستوران‌های زنجیره‌ای وندیز در آمریکا گفته است سرویس غذای ساندویچ کاهوی خود را در مناطقی که ابتلا به این باکتری مشاهده شده، کنار گذاشته است.

در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گفته است شمار افراد بیمار با این باکتری احتمالا به مراتب بیشتر از میزانی است که تا کنون به شکل رسمی گزارش شده است و ممکن است حتی محدود به ایالت‌های که این بیماری در آن‌ها شناسایی شده است، نباشد.

منبع: خبرگزاری رویترز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
آمریکایی های بیچاره