مدیرعامل کشتیرانی گفت: هم اکنون ظرفیت حمل کانتینری کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب شرکت کشتیرانی دریای خزر و در این دریا، حدود ۷۰ هزار TEU در سال است که با ورود چهار فروند کشتی ساخت داخل، این رقم به ۱۰۰ هزار TEU در سال افزایش می‌یابد.

محمد رضا مدرس خیابانی گفت:  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  در چند سال آینده را توسعه ناوگان را در دستور کارخود قرار داده و  هم اکنون میانگین سن ناوگان کشتیرانی کشور 18 سال است و اگرچه میانگین سن ناوگان جهانی نیز همین حدود است؛ اما با توجه به وظیفه ملی  ناوگان به روزرسانی و جوان سازی شود.

به گفته مدیرعامل کشتیرانی برای توسعه ناوگان، نیاز به ساخت و خرید کشتی به صورت همزمان و فروش کشتی­ های کهنه به بهترین شکل وجود دارد؛ ضمن اینکه طبق برنامه، توسعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شامل توسعه در حوزه‌های کانتینر، حمل فله، ابنیه و زیرساخت‌های فنی و حتی کریدور نیز می‌شود.

الحاق ۴ فروند کشتی ساخت داخل، ۴۰ درصد به ظرفیت حمل بار اضافه می‌کند

مدرس خیابانی گفت: در بُعد ساخت کشتی در داخل کشور، ساخت چهار فروند شناور جهت الحاق به ناوگان کشتیرانی دریای خزر در یارد‌های داخلی آغاز شده است که با اضافه شدن این شناور‌ها به ناوگان، ۴۰ درصد به ظرفیت حمل کانتینری کشتیرانی در دریای خزر افزوده می‌شود.

به گفته مدیرعامل کشتیرانی هم اکنون ظرفیت حمل کانتینری کشتی‌های ناوگان کشتیرانی در قالب شرکت کشتیرانی دریای خزر و در این دریا، حدود ۷۰ هزار TEU در سال است که با ورود چهار فروند کشتی ساخت داخل، این رقم به ۱۰۰ هزار TEU در سال افزایش می‌یابد.

سفارش ساخت داخل دو فروند شناور خدمات عمومی

مدرس‌خیابانی در رابطه با الحاق شرکت کشتی سازی اروندان به کشتیرانی گفت: این الحاق، تکمیل کننده زنجیره ارزش و تولید در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است؛ به نحوی که در حال حاضر فرآیند نقل و انتقال شرکت اروندان به گروه انجام شده است، ضمن اینکه برنامه‌ریزی لازم جهت توسعه این شرکت صورت گرفته و به‌زودی، فعالیت‌ها در این حوزه نیز آغاز خواهد شد.

افزایش ۴۰ هزار TEU به ناوگان علیرغم تحریم‌های ظالمانه

مدرس‌خیابانی گفت : برای اولین بار در کشور موفق شدیم به کمک یکی از شرکت‌های داخلی، حدود هزار TEU کانتینر استاندارد معادل ۵۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی را با موفقیت تولید کنیم که بخش اعظم این کانتینر‌ها تحویل شده و مابقی نیز، در حال تحویل است؛ ضمن اینکه بخش اعظمی از این کانتینر‌ها به حوزه کریدور شمال- جنوب و دریای خزر اختصاص پیدا کرده و به حوزه خزر منتقل شده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین از افزایش ۴۰ هزار TEU به این ناوگان علیرغم تحریم­ های ظالمانه خبر داد و گفت: سفارش ساخت ۱۰۰۰ کانتینر ۴۰ فوتی به سازندگان داخلی داده شده و قرارداد‌های مرتبط با آن منعقد شده است.  با توجه به نیاز کشور کشتیرانی به کانتینر‌های نو، با شش شرکت بزرگ داخلی تفاهم نامه ساخت کانتینر امضا شده که بخشی از این تفاهم نامه‌ها نیز اجرایی شده است.

تامین ۸۰ درصد نیاز‌های ناوگان از داخل کشور

او گفت: با توجه به برنامه‌ریزی طولانی مدت و منسجمی که صورت گرفته، طی سال گذشته نیاز‌های ناوگان به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از داخل تولیدات و از بازار داخلی تامین شد که شامل تمامی نیازمندی‌های ناوگان از جمله سوخت، ملزومات، قطعات یدکی، تعمیرات سفری، تعمیرات ادواری، کلاس کشتی ها، پرچم و آموزش بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار