رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : ۷ سال دیگر پنجره جمعیتی ایران بسته خواهد شد و اگر در این فاصله زیرساخت های لازم برای تشویق مردم به فرزندآوری صورت نگیرد، دیگر ایران جمعیت جوان نخواهد داشت.

شاهین شیرانی در مراسم آیین افتتاح و بهره برداری از ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهر کوهپایه، گفت: یکی از مولفه‌های امنیت، جمعیت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: برای پایداری و نگهداشتن جمعیت و تشویق مردم به فرزندآوری باید سلامت مردم را تامین کرد که یکی از راه‌های تامین سلامتی در هر نقطه، احداث بیمارستان است که در این راستا از وزیر کشور مطالبه کردیم که اگر درمناطق محروم اقدام به تاسیس بیمارستان نشود و مردم از نظر سلامتی احساس امنیت نکنند، به نقاط دیگر مهاجرت کرده و در نتیجه خالی شدن هر منطقه محلی امن برای فعالیت افراد شرور خواهد شد.

او با اظهار اینکه باید ردیف بودجه ویژه‌ای برای ساخت بیمارستان تخصیص یابد، گفت: ساخت بیمارستان در شهر ورزنه امنیت خوبی را برای ساکنان آن منطقه ایجاد خواهد کرد، اگر چه امروز ساخت بیمارستان در شهرستان خور و بیابانک ضرورت دارد، زیرا که فاصله خور تا اصفهان بیش از اصفهان تا تهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش ۲۵ سال به عمر متوسط ایرانیان را بزرگترین دستاورد انقلاب عنوان کرد و افزود: سلامت یک حوزه تعاملات بین بخشی است که تنها ۲۵ درصد کار به دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد به دیگر دستگاه‌ها بر می‌گردد و اگر کارخانه‌ای دودزا شود منجر به افزایش جمعیت سرطانی می‌شود و همینطور نا ایمنی جاده‌ها و خودرو‌ها منجر به افزایش تعداد بیمارستان‌ها و افراد ناسالم میشود.

او به نقش تاثیرگذار خیران در حوزه سلامت و بهداشت اشاره کرد و افزود: شاهد حضور پررنگ و همکاری نزدیک آن‌ها با حوزه بهداشت و درمان و حتی حوزه پژوهش هستیم.

شیرانی ادامه داد: دولت کنونی یک دولت مردمی است که از جنس آن‌ها است و باید از ترویج نا امیدی دوری کنیم و با همکاری یکدیگر به داد اصفهان برسیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از تامین چند زمین برای حوزه بهداشت و درمان در سفر ریاست جمهوری به اصفهان خبر داد و افزود: بهداشت یک مقوله پیشرو است و در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تقویت بهداشت همواره مورد توجه بوده است.

زهرا شیخی به نقش موثر اصفهانی‌ها در تمامی عملیات‌ها از جمله محرم، فتح المبین و واقعه ۲۵ آبان و ۳۷۰ شهید خاصه اصفهان و قبل و بعد از جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی داشتند به طوری که در فرمایشات بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری همواره به نقش اثر گذار مردم اصفهان تاکید شده است.

او با اشاره به اینکه باید همچون بیمارستان شهر ورزنه، بیمارستانی نیز در شهر کوهپایه ساخته شود، ادامه داد: با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به بازگشایی بخش زایشگاه کوهپایه شدیم.

شیخی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان حمایت همه جانبه‌ای خواهند داشت و تمام تلاش را برای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های دور افتاده استان اصفهان از جمله خور، کوهپایه، ورزنه انجام خواهد داد، گفت: با تبدیل این مناطق به شهرستان قطعا از امکانات بهتری حوزه بهداشت و درمان برخوردار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار