وزیر جهاد کشاورزی گفت: راه اندازی ۴ منطقه ویژه کشاورزی در کشور در دستور کار قرار دارد که قزوین در اولویت است.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال منطقه ویژه کشاورزی را در ۴ نقطه کشور راه اندازی می‌کنیم که قزوین در اولویت است.

ساداتی نژاد افزود: با اجرای قانون تمرکز ماموریت بازرسی هم به جهاد واگذار شد و هرچند تجربه نداشتیم، اما موفق عمل کردیم و آرامش خوبی در توزیع غذا ایجاد شد.

وی بیان کرد: هدف محوری در دولت سیزدهم اجرای کشاورزی قراردادی است که مدرن‌ترین روش حمایت از کشاورز است تا نهاده و وام بدهیم تا بهره بردار فقط روی کشاورزی متمرکز شود.

ساداتی نژاد گفت: همه باید هم عهد شویم و این طرح اجرایی شود تا معیشت کشاورزان افزایش یابد، زیرا وقتی بهره وری افزایش یابد به ثبات ماندگار می‌رسیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: ماموریت بازرسی از کارمان کم نکرد و میزان خرید گندم افزایش یافت و تولید برنج هم ۲۵ درصد و جو ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: برنامه‌های کشاورزی در دراز مدت جواب می‌دهد و اقدامات موثر انجام شده نشان می‌دهد تولید را فراموش نکردیم و تولید بدون بازار امکان ندارد.

ساداتی نژاد افزود: نگاه ما به دشت قزوین رویکرد استانی نیست و این دشت می‌تواند نقش ملی ایفا کند و ما به آن واقفیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ظرفیت نیروی انسانی هوشمند و پرتوان در قزوین از دشت قزوین بیشتر است و شما شهدای بزرگ، مدیران خوبی دارید که یک ظرفیت و سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود و قزوین می‌تواند نماد کشاورزی دانش بنیان کشور باشد و باید این هوشمندی دیده شود.

وی افزود: ماموریت اقای افلاطونی در قزوین تحقق اهداف وزارتخانه است و تا پایان سال در خصوص تغییر کاربری و کاداستر باید برنامه‌های خوبی عملیاتی شود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: احیای دشت قزوین را در دستور کار داریم و قصد داریم کشاورزی به روز و مدرن را توسعه دهیم لذا با جدیت صیانت از اراضی کشاورزی را در دستور کار داریم تا تغییر کاربری صورت نگیرد.

وی بیان کرد: صنعت در استان نباید بر کشاورزی غالب شود ودر کنار آن باید مراقب باشیم تغییر کاربری صورت نگیرد، زیرا سخت‌ترین کار در وزارت جهاد تخریب بنا‌های ساخته شده است و هرگز دوست نداریم برای تخریب برویم لذا از همان روز اول باید جلوی تخریب را بگیریم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با راه اندازی فرودگاه قزوین با کاربری مسافری و باری در حوزه کشاورزی موافقیم و در کنار شما هستیم تا هم قطب پهبادی شود و هم پرواز مشهد از این فرودگاه صورت گیرد.

وی افزود: ریاست جمهور دستور دادند ما مسئول غذای با کیفیت، سالم، ارزان و بامنشا داخلی باشیم و در این راستا کشت سبزی و صیفی از زمین به گلخانه منتقل می‌شود.

ساداتی نژاد گفت: باید گلخانه‌ها ۵ برابر شود و در استان قزوین این ظرفیت وجود دارد تا توسعه گلخانه را محقق کند همچنین ۱۷۸ هکتار گلخانه در استان قزوین دارید که کم است و باید توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: ساخت ۱۰۰ هرار مسکن برای جهادگرانی که شرایط دارند و پیگیری افزایش حقوق را در دستور کار قرار خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.