مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:براساس انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و صنایع استان اصفهان، ساخت هنرستان‌های در جوار صنعت با هدف ایجاد نهضتی برای تربیت نیروی کار ماهر آغاز شده است.

محمدرضا ابراهیمی امروز در دومین روز هفته دولت در جمع مدیران و معاونان آموزشی شهرستان فلاورجان گفت:  عملیات اجرایی نیمی از ۳۲ هنرستان منعقدشده در تفاهم‌نامه با صنایع در استان اصفهان آغاز شده است.

او با بیان اینکه تربیت نیروی کار ماهر تاثیر بسیاری در آینده شغلی جوانان دارد گفت: این مهم در دستور کار آموزش و پرورش اصفهان قرار گرفته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل تحقق نیافتن سند تحول بنیادین، حاکم شدن تفکری است که نه تنها قائل به سند تحول بنیادین نبودند بلکه به سند‌ها و قرارداد‌های دیگری (سند ۲۰۳۰) قائل بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: قرار بر اجرای سند تحول بنیادین است و دوره‌های مربوطه در حال برگزاری است و ایجاد مدارس تحولی نیز از ابتدای مهر با تعداد محدودی در دستور کار قرار گرفته است.

او همچنین، اجرای رتبه‌بندی را یکی از دستاورد‌ها دانست و افزود: نگرش ایجاد شده در بین مسئولان عالی رتبه کشور این است که آموزش و پرورش باید در اولویت باشد و این بسیار ارزشمند است.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نظام رتبه‌بندی این است که معلم، کارمند نیست گفت: به همت دولت و مجلس رتبه بندی اجرا شد.

او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به حوزه‌های پرورشی و آموزشی در دوران کرونا گفت: در این دوران مقوله پرورش آسیب جدی دید، همانطور که در دوران جنگ همه برای کمک و بهبودی مجروحان و مصدومان تلاش می‌کردند و به حیات آنان توجه داشتند اکنون نیز حیات معنوی و اعتقادی دانش‌آموزان ما به خطر بسیار مهمی افتاده است و همه باید به این عزیزان کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، پروژه مهر را بزرگ‌ترین، فراگیرترین و مهم‌ترین پروژه کشور دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین پیوست‌های معنوی این پروژه در اول مهر، هفته دفاع مقدس است که باید برای تجلیل و تکریم یادگاران دفاع مقدس و استفاده از روایت‌های این عزیزان برنامه‌ریزی شود.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد که سکانداران عرصه تعلیم و تربیت بتوانند خدمتگزاران خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و بتوانند دانش آموزان که بهترین امانت‌ها هستند را در راستای ارزش‌ها و هویت دینی و ملی پرورش دهند.

بیش از ۹۰۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.