با تشدید شدن بحران کمبود انرژی و تورم اقتصادی در اروپا، سوئیس اعلام کرد در زمستان امسال مصرف گاز خود را ۱۵ درصد کاهش دهد.

شورای فدرال سوئیس امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای از تصمیم این کشور برای کاهش مصرف انرژی مانند سایر کشور‌ها در جلوگیری از وضعیت کمبود گاز خبر داد و اعلام کرد تا حد امکان با اتخاذ اقدامات داوطلبانه به روند کاهش مصرف گاز کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر پایه این بیانیه، سوئیس قصد دارد در بازه زمانی از اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ مصرف گاز را از متوسط مصرف ۵ سال گذشته کمتر کند.

سوئیس در بیانیه خود آورد: کمبود گاز در اتحادیه اروپا پیامد‌های مستقیمی بر سوئیس خواهد داشت و استفاده از گاز خریداری شده سوئیس از خارج کشور را پیچیده خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، بخش قابل توجهی از کاهش مصرف باید از طریق اقدامات داوطلبانه خانوار‌ها و بخش‌های صنعت، خدمات و مدیریت دولتی صورت گیرد. همچنین اقدام داوطلبانه تاسیسات صنعتی دوگانه سوز برای استفاده از نفت کوره (مازوت) به جای گاز، پیش‌بینی شده است.

اتحادیه اروپا پیشتر از ۲۷ کشور عضو که البته سوئیس جزو آن‌ها نیست، خواسته بود تا مصرف گاز خود را تا ۱۵ درصد کاهش دهند تا مشترکاً از ایجاد وضعیت کمبود در زمستان پیش رو جلوگیری و عرضه کافی گاز را تضمین کنند.

سوئیس گاز مورد نیاز خود را که برای وسایل گرمایشی استفاده می‌شود، وارد می‌کند و سه چهارم این سوخت نیز از آلمان وارد می ‎شود. گاز تنها ۱۵ درصد از منبع تامین انرژی سوئیس محسوب می‌شود، اما این کشور در زمستان برق تهیه شده از گاز را نیز از آلمان تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار