آیین بهره برداری از ترمینال بار هوایی (کارگو ترمینال) فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان با حضور نماینده مردم لارستان، امام جمعه این شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

امین اله صولتی مدیر کل فرودگاه لارستان ضمن تبریک فرار رسیدن هفته دولت گفت: طی چند سال گذشته اقدامات زیربنایی و پروژه‌های زیرساختی بسیار خوبی در این فرودگاه به بهره برداری رسیده است و طی چند ماه اخیر و با پیگیری‌های انجام شده روند کامل تجهیز و بهره برداری کارگو ترمینال به انجام رسید.

او گفت: با توجه به اهمیت سرعت و جابجایی برخی کالا‌ها و حجم تبادلات بازرگانی در حوزه صادرات، وجود ترمینال کارگو در لارستان از اهمیت فوق العاده ویژه‌ای برخوردار بوده و از امروز تمامی محموله‌های باری غیر همراه مسافر از این ترمینال انجام خواهد شد که با بهره برداری از آن نقش به سزایی در شکوفائی اقتصادی این شهرستان خواهد داشت.

نماینده مردم لارستان گفت: ما امروز شاهد اتفاقی بزرگی در منطقه جنوب فارس هستیم و خواستار همکاری همه جانبه بازرگانان، تجار و صادرکنندگان در این زمینه و ظرفیت موجود شد.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم امام جمعه شهرستان هم در این زمینه از همه عزیزانی که در این امر بزرگ نقش بسزایی داشتند تشکر و قدردانی کرد.

او گفت: قطعا یکی از موضوعاتی که در رونق و توسعه هر منطقه بسیار تاثیر گزار خواهد بود، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت رونق بخشی هر منطقه هستش و یکی از عوامل رونق بخشی این شهرستان ایجاد خدمت کارگو ترمینال است که امیدواریم شاهد رونق بخشی نه تنها در شهرستان لارستان بلکه در منطقه جنوب فارس باشیم.

عباسی معاون عملیات شرکت هواپیمایی ایران ایر در این زمینه گفت: در این خصوص هر گونه همکاری و تلاشی انجام خواهیم داد تا در این امر مهم انتظارات را برآورده کنیم.

او گفت: فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان از بستر‌های بسیار خوبی برخوردار است و میتوانیم شاهد افزایش‌های پرواز از این فرودگاه باشیم.

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوزو جویم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای راه اندازی این ترمینال بار هوایی در فرودگاه لار موانع و سختی ها و گره های کور و البته طاقت فرسایی وجود داشت که با کمک و رایزنی ها و پیگیری های مستمر و چندین ساله از سوی مسئولان محلی و ملی سرانجام به نتیجه رسید.

حسین حسین زاده  گفت: امروز با راه اندازی کارگو در فرودگاه بین المللی لارستان اتفاق بزرگی افتاده و یکی از گروه های کور در راه صنعتی شدن و توسعه منطقه باز شد.

او گفت: تجار و بازرگانان منطقه لارستان و شهرهای جنوبی فارس در نبود ترمینال بار هوایی و با توجه به اظهارات و درخوست های آنها به طور معمول برای هر بار مسافرت به کشورهای حوزه خلیج فارس حتی افزون بر ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای حمل بار اضافی و یا تجاری خود متحمل زیان می شدند.

حسین زاده گفت: این کار بزرگ یکی از مطالبات جدی مردم به ویژه خیرین و تجار و بازرگانان لارستان و منطقه جنوب فارس است که البته این آغاز راهی برای توسعه این فرودگاه و تبدیل این ترمینال به هواپیمای باربری با حمل بار بیشتر است.

او خواستار افزایش تعداد پروازهای داخلی به خصوص به کیش و قشم و مشهد و همچنین پروازهای خارجی به عتبات و عالیات و دیگر کشورهای منطقه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.