مناطق دریایی هرمزگان طی سه روز آینده با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی مواج و متلاطم است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی ساعات صبح امروز پدیده غالب جوی در برخی جزایر و سواحل مه رقیق صبحگاهی و در طول روز وزش باد و غبارمحلی خواهد بود.

تحت تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، افزایش سرعت باد و کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی نقاط شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب نیز با رشد ابر‌های همرفتی در ارتفاعات استان، وقوع رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد محتمل خواهد بود و با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود که از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها به ویژه در محدوده شهرستان بشاگرد خودداری شود.

امروز دریا با وزش باد‌های شرقی-جنوب شرقی متلاطم است. طی روز‌های جمعه و شنبه نیز دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق شرقی خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد بود.

بنابراین توصیه می‌شود که تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها صورت پذیرد و تا حد امکان شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

از لحاظ دمایی کماکان ماندگاری هوای گرم و کم رطوبت در استان پیش بینی می‌شود و از فردا و طی روز‌های ابتدایی هفته آینده با افزایش رطوبت نسبی منطقه، کاهش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.