استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: درس‌کاوی به معلمان کمک می‌کند درب کلاس‌های‌شان را به روی همدیگر باز کنند.

پروفسورمحمدرضا سرکار آرانی در اولین نشست ملی تخصصی درس کاوی در ایران که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: درس‌کاوی به معلمان کمک می‌کند از یکدیگر یاد بگیرند و راه‌های توجه به دانش‌آموزان و شوق یادگیری آن‌ها را پیدا کنند.

استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: شناخت دانش‌آموزان و یادگیری معلمان از یکدیگر به هم‌پایه بودن با دانش‌آموز کمک می‌کند.

سرکار آرانی گفت: این باعث می‌شودکه دانش آموزان در یک شرایط بهتر یادگیری قرار بگیرند و فقط با تشویق، تنبیه و ابزار‌های انگیزشی بیرونی معلم، به رفع تکلیف پیش نرود.

استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: این باعث می‌شود دانش اموز خودش مسئله خود را پیدا کند و جهان خود را بسازد و با شوق و ذوق به یادگیری مستمر ادامه دهد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درس پژوهی باعث رشد یادگیری و بالندگی معلم می‌شود گفت: این امر نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه‌ی تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه هستند.

محمود امانی طهرانی گفت: درس کاوی و درس پژوهی از یافته‌های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی است که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع بهبود وضعیت تدریس معلمی در کشور ایجاد شده است.

امانی طهرانی گفت: در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هم اندیشی اساتید درباره‌ی درس پژوهی تشکیل می‌شد.

او گفت: درس کاوی و درس پژوهی از یافته‌های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی است که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی، بررسی و اصلاح آن‌ها بر اساس نظریه‌های علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلمی می‌شود که نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه‌ی تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه می‌شود.

امانی طهرانی گفت: در جریان درس کا‌وی، اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانش آموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی هایش مورد توجه قرار می‌گیرد.

او گفت: این نشست به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس بوده که بصورت حضوری و مجازی از طریق پخش در شبکه‌ی شاد، آپارات و اسکای روم درحال برگزاری است.

لازم بذکر است که در این نشست دکتر محمدرضا سرکارآرانی، استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن و دکتر رحمت الهی مرزوقی، استاد تمام مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه شیراز و دیگر اساتید حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.