رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت در آبله میمونی علائم اولیه بصورت تب، درد عضلانی، سر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی که این ویژگی در آبله مرغان پیدا نمی‌شود.

سید محمد علوی می‌گوید: در مرحله دوم که چند روز بعد از مرحله اول اتفاق می‌افتد «بثورات» پوستی یا ضایعات پوستی در بدن ظاهر می‌شود که تفاوتش با آبله مرغان در این است که ضایعات بیشتر در صورت و در دست‌ها، پا‌ها، کف دست‌ها، کف پا‌ها، ناحیه دهان و ناحیه تناسلی بنابراین این تفاوت‌ها وجود دارد.

او شدت واگیری در آبله مرغان را «فوق العاده بالا» دانست در حالی که در آبله میمونی ابتلا کم اتفاق می‌افتد و بیماری شایعی نیست بلکه نادر است.

البته آقای علوی یادآور شد که در روز‌های اخیر ۹۲ کشور مواردی از شدت واگیر را گزارش کردند و ماهم بیماری را تحت رصد خودمان داریم که در تمام مراکز منتخب ما اعلام کردیم آماده پذیرایی از بیماران مشکوک باشند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پزشکان آموزش‌های لازم را دیده اند، کارشناسان نمونه گیری را آموختند و این نمونه گیری را در مورد بیمارانی که بصورت سرپایی به ما مراجعه می‌کنند در مراکز منتخب خود انجام می‌دهیم، ولی اگر بیمار در بیمارستان باید باشد نمونه گیری در بیمارستان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.