رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است که واگذاری برخی اختیارات به مدیران استانی و شهرستانی موجب توسعه این منطقه می‌شود.

 محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی  در بدو ورود به خرم آباد گفت: چنانچه در برنامه هفتم با درایت و پختگی در زمینه برنامه‌ریزی به لرستان توجه شود، مزیت و فرصت‌های آن، مشکلات را برطرف می‌کند و این موضوع احتیاج به برنامه متمرکز، اجرای غیرمتمرکز و واگذاری بخشی از اختیارات به خود مدیران استانی و شهرستانی دارد.

قالیباف اظهار داشت: براساس برنامه‌های نظارتی ستادی که در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی شده با اولویت مناطق محرومتر در استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا به برنامه‌ریزی‌ها و حل مشکلات این استان‌ها کمک کنیم.

او ادامه داد: لرستان در همه شاخص‌ها از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است و در حال حاضر در کشور یکی از چالش‌ها موضوع آب است، اما این استان سومین استان در حوزه ظرفیت‌های بارندگی بوده و در حوزه کشاورزی نیز ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی زراعی و باغی دارد.

رییس قوه مقننه افزود: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های توسعه‌ای در این استان بی‌نظیر بوده و بیش از یک دهه است که با موضوعات این استان و مردم عزیز آن آشنا هستم.

قالیباف با تاکید بر اینکه این استان مورد توجه ما قرار دارد، تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه طی ۶ ماه آینده تدوین می‌شود و به همین دلیل نظارت ستادی از این استان را در دستور کار قرار دادیم.

او ادامه داد: میدواریم این سفر فرصتی را فراهم کند تا بتوانیم بخشی از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد و بالقوه و در دسترس است، بالفعل کنیم تا مسائل مردم نجیب این استان مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم لرستان نجیب هستند تصریح کرد: در خطه زاگرس با فرهنگ‌ترین تمدن‌ها را داشته‌ایم که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز نقش بی‌نظیری را داشته‌اند بنابراین میدواریم بتوانیم محبت‌های مردم این استان را جبران کنیم.

قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر خروج روان آب‌ها از لرستان گفت: حتما مهار رودخانه‌ها، آبخوان داری و آبخیزداری استان طرفیت‌های مناسبی را ایجاد می‌کند که باید ساماندهی شود.

اواظهار داشت:‌امید می‌رود در برنامه هفتم توسعه بتوانیم این فرصت‌ها را تبدیل به امکانات و تولید کنیم تا مردم از مشکلات و بیکاری که شایسته آن نیستند عبور کنند.

سفر قالیباف به همراه هیات همراه در لرستان تا فردا شب ادامه دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.