وزیر نیرو گفت: از فردا به صورت سلسه وار طرح آبرسانی به شهرهای مختلف از جمله همدان، بابل و یزد را در دستور کار خود قرار داده ایم.

علی اکبر محرابیان گفت: با شروع کار دولت برنامه ریزی زیادی برای حل مشکلات آب و برق را انجام دادیم در سال گذشته در حوزه آب و برق  مشکلات بسیار زیادی  وجود داشت که با شناسایی این مشکلات بخش زیادی از آنها را برطرف کرده ایم. 

به گفته وزیر نیرو در حوزه آب در ۳ بخش، طرح ها را دسته بندی کرده ایم که برنامه ریزی و فعال کردن پروژه های نیمه تمام و موقت به صورت سلسه وار این افتتاح خواهیم کرد.

او می گوید: هفته گذشته فاز اول پروژه آبرسانی به آبیک قزوین افتتاح شده همچنین آبرسانی اضطراری به شهرکرد در قالب۴ سامانه انجام شد.  بنابراین از فردا سلسه وار آبرسانی به بابل، یزد، زاهدان و به ویژه طرح رسانی به همدان که در قالب یک ابر پروژه انجام می شود اجرایی خواهد شد.

محرابیان  گفت: فاز اول  انتقال  خط لوله آب به طول ۱۴۵ کیلومتر با ایستگاه های پمپاژ متعدد  و تصفیه  خانه به بهره برداری می رسد. پروژه آبرسانی شهر همدان از پروژه هایی بود که  از ۱۷ سال پیش شروع و در ابتدای دولت با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد شناسایی شد که با برنامه ریزی انجام شده این  پروژه در فرودین و مرداد امسال پیشرفت چشم گیری داشت به طوری که خط انتقال تمام شد.

او گفت: دولت احیای دریاچه ارومیه و زاینده رود را در قالب  برنامه عملیاتی و اجرایی قرار داده است همچنین ۱۰ هزار روستا امروز  عملیات آبرسانی آنها در دستور کار قرار گرفته و ۱۲۰۰ روستا طرح آبرسانی آن ها به اتمام رسیده و امروزه تامین مالی برای پروژه های آبرسانی اولویت دولت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
بگید که آب همدان از کجا تامین میشه بگید که بیجار مظلوم‌ترین شهر ایران بگید که بیشترین نرخ مهاجرت از بیجار بگید که بزرگترین شهرستان استان کردستان که هیچ امکاناتی نداره بگید که روستاهای مجاور سد مجوز دسترسی به آب ندارن بگید که بخاطر این سد چند روستا نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۵۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
زنجان وگل تپه چه ربطی به بیجارداره
آخرین اخبار