مرز باشماق امسال برای اولین بار پذیرای زائرانی است که می‌خواهند خود را از طریق این مرز برای اربعین حسینی به کربلای معلا برسانند و مسئولان تمهیدات لازم را برای رفاه زائران فراهم کرده اند.

فرماندار مریوان اظهار داشت: در حال حاضر در مرز باشماق ظرفیت فعالسازی ۳۰ گیت ورود و خروج را دارد و دستگاه‌های اجرایی مختلف اعم از راهداری، بانک، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی با استقرار اکیپ‌های لازم درحال آماده سازی مقدمات تسهیل سفر معنوی زائران هستند.

احمدی همچنین از جداسازی، زیرسازی و آسفالت لاین ویژه مسافران و خودرو‌های شخصی با امکانات استاندارد خبر داد و افزود: در مرز باشماق مریوان هم اکنون برای تردد زائرین مشکل خاصی وجود ندارد.

او ادامه داد: پس از بازدیدهای مکرر نیازسنجی‌های لازم صورت گرفته است و خوشبختانه تمهیدات موردنیاز به شکلی مناسبی توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفته است.

فرماندار مریوان با بیان این که در بحث پارکینگ خودروها، اسکان مسافران، ایجاد موکب، آب، برق و… مشکل خاصی وجود ندارد و سعی بر این است با بهترین نحو این میزبانی صورت پذیرد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی نیز با استقرار اکیپ ها  جهت جلوگیری و کنترل بیماری هایی همچون کرونا و وبا آماده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.