صانعی گفت: هیچ تولیدی حق عرضه اقلام مختلف به والدین در کنار فروش فرم مدرسه را ندارد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در بخشنامه ارسالی امسال به همه مدارس  الزام خانواده‌ها به خرید لوازم غیر از فرم مدرسه ممنوع اعلام شده است، اظهار کرد: هیچ تولیدی حق عرضه سایر اقلام به والدین در کنار فروش فرم مدرسه را ندارد.

او با بیان اینکه تیم‌های ارزیابی و انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس که خود نمایندگان سایر اولیا هستند، به منظور بازرسی به واحد‌های توزیع مراجعه می‌کنند، می‌افزاید: تصمیم نظارت اولیای دانش‌آموزان بر تهیه فرم مدارس دارای مزایای فراوانی است که از آن جمله می‌توان به نظارت حداقل پنج نفر از اولیای دانش‌آموزان روی دوخت فرم مدارس، اشاره کرد که موجب افزایش میزان رضایت می‌شود.

صانعی افزود: به جهت نداشتن تخصص و نداشتن جایگاه قانونی در این موضوع اعلام نرخ وظیفه سازمان آموزش و پرورش نیست و در بخشنامه ارسال شده به همه مدارس ضمن تاکید بر رؤیت توسط اولیا اشاره شده است که هرگونه شکایت درخصوص کیفیت، دوخت، نحوه توزیع یا قیمت به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده شود.

او با بیان اینکه طی سال جاری، شورای مدارس محدودیتی برای تغییر رنگ و مدل فرم دانش‌آموزی ندارند، ادامه داد: مدیران مدارس به هیچ عنوان مجاز به اخذ قرارداد با تولیدکنندگان لباس نیستند. یکی از تخلفاتی که مدیر مدارس باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشند، امضای تفاهمنامه با واحد تولیدی است. انجمن اولیا و مربیان مدارس تشکیل می‌شود و در این شورا مواردی نظیر واحد تولیدی موردنظر، قیمت فرم مدرسه، نوع پارچه مورد استفاده و نحوه توزیع مصوب می‌شود و رئیس این انجمن به نمایندگی از مدرسه برای انعقاد تفاهمنامه، اقدام می‌کند.

صانعی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقشی در تعیین قیمت فرم دانش‌آموزی مدارس ندارد، اظهار گفت: در صورت اجبار دانش‌آموز برای خرید فرم مدرسه از سمت مدارس، این موضوع از طریق کارشناسی‌های انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق و کارشناسی‌های ارزیابی عملکرد و بازرسی ادارات، قابل پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.