معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به موکب‌داران و زائران توصیه کرد که تزریق واکسن را به دلیل عوارض و حساسیت‌های احتمالی از اکنون انجام دهند.

حمید گله‌داری با تاکید بر حفظ سلامت جسمانی برای توان سلامت معنوی در اربعین گفت: یکی از مسائل مهم و الزامات در پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر اربعین دریافت دُز یادآور واکسن کروناست.

او اظهار داشت: اکنون در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت استان ۲ نوع واکسن "سینوفارم" و "پاستوکووک" موجود است که این واکسن‌ها مورد تایید کشور عراق است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به موکب‌داران و زائران توصیه کرد که تزریق واکسن را به دلیل عوارض و حساسیت‌های احتمالی از اکنون انجام دهند.

او همچنین با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها در طول سفر بسیار لازم و ضروری است.

گله‌داری افزود: امسال در ۵۰ موکب پرجمعیت استان اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط مستقر می‌شوند و بر موضوع رعایت مسائل بهد اشتی و درمانی نظارت دارند.

او با اشاره به امکان انتقال دارو از سوی جمعیت هلال احمر گفت: موکب‌داران دارو‌های مورد نیاز خود را به کمیته درمان ستاد اربعین استان اعلام کنند تا از طریق هلال احمر برای تامین و انتقال آن‌ها اقدام شود.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان اصفهان همچنین با اشاره به شیوع بیماری وبا در کشور عراق به موکب‌داران و زائران توصیه و تاکید کرد که درصدد تامین آب بسته‌بندی و شست و شوی مواد غذایی و سبزی‌ها با آب سالم باشند.

او در ادامه با اشاره به سرعت انتقال سویه جدید کرونا تا حد ۱۸ نفر گفت: زائران باید در زمان برگشت اگر دارای علائم سرماخوردگی و گوارشی بودند تا حداقل پنج روز نسبت به قرنطینه خوداقدام کنند.

امسال۱۴۸ موکب از استان اصفهان در همایش بین‌المللی اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.