رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی مهاباد گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران مهابادی در قالب چک لیست به بانک ارسال شده و تاکنون ۲۶۸ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

خدر مازوجی رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی مهاباد با بیان اینکه سال گذشته در مدت مشابه ۲۰ هزار تن گندم خریداری کرده بودیم گفت: تاکنون ۴۳ هزار ۸۰۰ تن گندم در این شهرستان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان پرداخت مطالبه گندمکاران حداکثر ۱۰ روز پس از ارسال قبوض از مراکز خرید به بانک‌های عامل بود، گفت: امسال دولت قیمت خرید متوسط تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی هم در این زمینه گفت: تاکنون ۴۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران آذبایجان غربی پرداخت شده که این میزان ۵۲ درصد از کل مطالبات است و ۴۸ درصد از مطالبات هم باقی مانده که تا چند هفته آینده پرداخت می‌شود.

گندم، محصولی استراتژیک و اساسی، که کشاورزان انتظارساماندهی مراحل خرید و تحویل آن را دارند.

کشاورزان انتظار دارند مسئولان مربوطه هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مطالباتشان اقدام کنند تا در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.