استاندار هرمزگان گفت: افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های در نظر گرفته شده برای سفر اربعین ممنوع است.

مهدی دوستی در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر از هرمزگان ثبت نام قطعی خود را برای سفر به کشور عراق و شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح انجام داده‌اند.

دوستی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در اربعین حسینی بحث حمل و نقل است، گفت: ممکن است در روز‌های اعزام با چالش‌هایی روبرو شویم و برخی با پیشنهاد قیمت بالاتر به رانندگان، اتوبوسی را به صورت خصوصی کرایه کنند که لازم است بر اساس ثبت‌نام‌شدگان قطعی سامانه سماح، اتوبوس‌هایی که هر روز قرار است مردم را جا به جا کنند با پلاک و مشخصات احصا شوند، ضمن اینکه هیچ کس حق افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها را ندارد.

او گفت: برای حمل و نقل زائران در مرز هم ۲۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری با همکاری شهرداری‌های استان در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز می‌توانیم اتوبوس‌های بیشتری هم اعزام کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: ۱۶ هزار نفر هم قرار است با خودروی شخصی از استان عازم مرز شوند که برای آن‌ها هم باید تمهیداتی اندیشیده شود.

رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی (ع) استان هرمزگان با اشاره به اینکه نیرو‌های هلال احمر در مرز و همچنین کشور عراق حضور دارند، گفت: دو دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران از استان به عراق اعزام می‌شود و پزشکان زیادی هم در مسیر حضور دارند، اما با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور عراق اصلی‌ترین چالش بحث گرمازدگی خواهد بود و آمادگی لازم برای مقابله با این موضوع باید وجود داشته باشد.

دوستی تاکیدکرد: برای تامین اقلام مورد نیاز موکب‌های هرمزگان یک سهمیه‌ای از انبار‌های موجود در بنادر استان هم وجود دارد که اگر نیاز باشد می‌توانیم از آن‌ها هم استفاده کنیم.

او گفت: در صورتی که حجم بالایی از زائران پاکستانی نیز بخواهند از طریق هرمزگان راهی عراق شوند، لازم است که برای خدمات رسانی به آن‌ها تمهیداتی از جمله راه اندازی موکب‌های مردمی در بندرعباس اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.