میراحمدی اعلام کرد که اتباع افغانستانی بدون روادید قانونمند و داشتن مدارک قانونی می‌توانند برای مراسم اربعین عازم عتبات حاضر شوند.

سید مجید میراحمدی در نود و هشتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: در نشست امروز، تعهدات و تکالیف ابلاغی به وزارتخانه ها و دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده برنامه ها براساس جدول زمان بندی به نحو مطلوبی پیش می رود.

رئیس ستاد مرکزی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای فراهم آوردن سفر سهل و راحت برای زایران عتبات عالیات است، به موضوع تسهیل شرایط برای اتباع افغانستانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اتباع افغانستانی بدون روادید و البته با داشتن مدارک قانونی نظیر دفترچه می‌توانند عازم عتبات عالیات در عراق شوند.

میراحمدی افزود: چگونگی انجام تعهدات بیمه در نشست امروز مرور شد و هیچ مشکلی در این حوزه خوشبختانه وجود ندارد.

وی از آمادگی کامل مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین برای ورود زائران عزیز حسینی خبر داد و گفت: همه تمهیدات و مقدمات لازم برای عبور عاشقان حسینی از این مرز ها برای شرکت در مراسم معنوی اربعین فراهم است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: آخرین آمار ثبت نام در سامانه سماح ۶۵۰ هزار نفر است و این آمار به صورت تصاعدی افزایش می یابد و به عدد پیش‌بینی شده می رسد.

میراحمدی از زائران اربعین حسینی( ع) خواست: برای کمک به برنامه ریزی قوی تر و امکان خدمات دهی مناسب تر، ثبت نام در سامانه سماح را در دستور کار داشته باشند.

وی همچنین گفت: مصوبه دیگر نشست امروز برنامه ریزی برای روز بدرقه و اعزام زائران اربعین حسینی در چهارم صفر مصادف با روز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها بود و مقرر شد که این مراسم در میادین اصلی شهرها و در شهر تهران برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: این مراسم با هدف احیای سنت های گذشته که زائران توسط مردم بدرقه می شدند، برگزار می‌شود.

میراحمدی ادامه داد: براساس فرمایشات رهبر انقلاب و ریاست محترم جمهوری، اساس و پایه مراسم اربعین، مردمی بودن است و ستاد مرکزی اربعین حسینی از همه موکب‌داران و گروه‌های مردمی حمایت و پشتیبانی می‌کند و قدردان زحمات این عزیزان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
دولت رئیسی فقط به فکر افاغنه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
سلام
میگم ک منظور از دفترچه پاسپورته؟
من پاس دانشجویی دارم، میشه رفت یا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
من یکسال پشت کنکور بودم الان بهم گذر نامه نمیدن ایا راهی است که گذر نامه بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
اینا ک همجا رایگان براشون خو شبحالشون
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
رئیس جان اتباع محترم کلا در ایران دارن بدون روادید میان میرن این قانون ها برای مردم خود ایران هست که تو کشور خودمون هم باید روادید داشته باشیم نه اون بنده خداها
آخرین اخبار