از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی استان کرمان پرورش داده شده است.

محمد مهدی یزدانپناه رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال، بیش از ۱۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی کارشناسان شبکه و همکاران بخش خصوصی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی استان پرورش داده شده است.

به گفته او، تعداد واحد‌های مرغداری صنعتی این استان، شامل ۸۴۹ واحد گوشتی، ۲۹ واحد تخمگذار خوراکی، ۱۵ واحد پرورش بوقلمون پرواری می‌باشد که ظرفیت جوجه ریزی در واحد‌های گوشتی در هر دوره بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمان می‌گوید: به منظور تامین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی و نیز مدیریت و کنترل بیماری ها، مراقبت‌های بهداشتی به همت بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در زمینه رعایت شرایط امنیت زیستی، واکسیناسیون، نمونه برداری و بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های مرغ گوشتی استان کرمان صورت می‌گیرد.

به گفته او، اطلاعات ثبت شده کلیه واحد‌های پرورش طیور استان در سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور (GIS) شامل مراحل جوجه ریزی، واکسیناسیون، گزارش بیماری و ... و نیز موارد ثبت شده به همت همکاران بخش خصوصی از سوی کارشناسان این اداره کل، بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

یزدانپناه گفت: رعایت کلیه موازین بهداشتی ـ قرنطینه‌ای و پوشش کامل برنامه واکسیناسیون منجر به کاهش بروز بیماری و افزایش ارزش افزوده و پایداری تولید می‌شود.

او می‌گوید: در هر دوره بیش از ۱۲ میلیون دز واکسن در این واحد‌ها به همت بخش خصوصی تحت نظر این اداره کل استفاده شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمان خطاب به مرغداران گفت: در طول دوره پرورش تحت نظارت مسئول فنی و بهداشتی واحد نسبت به انجام واکسیناسیون و همچنین رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای اقدام و در صورت بروز هرگونه تلفات غیر متعارف در واحد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اطلاع رسانی به مسئول فنی بهداشتی واحد و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار