دهقان کیا در مورد مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی گفت: قرار است عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته، از فروردین تا مرداد، از مهرماه به مرور پرداخت شود.

دهقان کیا در مورد فرایند افزایش حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد و به تصویب رسید.

وی با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: متاسفانه در این قانون بندی آمده بود که همین مسئله حقوق اختلاف کانون عالی بازنشستگان و دولتمردان بود که رایزنی‌ها برای اصلاح یک ویرگول در بخشی از تبصره قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه و با توجه به اهمیت حقوق بازنشستگان سایر سطوح، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی، هیئت رئیسه مجلس، در دستور کانون عالی بازنشستگان قرار گرفت.

به گفته دهقان‌کیا پیرو جلسات متعدد، در نهایت کانون عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مُصر بوده و در نهایت مصوبه به هیئت دولت ارجاع داده شد.

وی گفت: در هیئت دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش ۳۸ درصدی سازمان تامین اجتماعی مخالفت کرده و عنوان کردند که این بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری بایستی افزایش ۱۰ درصدی را در حقوقشان در سال ۱۴۰۱ داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: کانون عالی بازنشستگان علیرغم موانع و مشکلاتی که وجود داشت جلسات خود را با روسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس و همچنین وزیر اقتصاد و معاون اجرایی ریاست مجلس ادامه داد و این در حالی بود که شخص رئیس جمهور نیز به صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا کرده بود.

دهقا‌ن‌کیا گفت: هفته گذشته و در خلال برگزاری جلسه مجمع کانون عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه خبر خوشی را مبنی بر موافقت و افزایش ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد.

وی گفت: در این جلسه دو خبر دیگر از سوی سرپرست وزارت رفاه اعلام شد که یکی از آن‌ها واگذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بازنشستگان بود و دیگری برنامه‌ریزی جهت خانه‌دار شدن بازنشستگان تامین اجتماعی بود که امیدواریم این موارد نیز به صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: امیدواریم سود شرکت‌هایی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد که از شرکت‌های سودآور باشند نه از شرکت‌های زیان‌آور که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

دهقان کیا در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، اظهار کرد: در همین زمینه قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آن‌ها بر اساس آن پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته از فروردین تا مرداد، قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
چرا از مهرماه میخواهند چندرغاز افزایش حقوقی را که 6 ماه علاف دولت بوده را پرداخت کنند ؟ اگر دولت از ابتدای سال مصوبه را تصویب کرده بود تأمین اجتماعی باز هم میخواست از مهرماه به تدریج پرداخت کند ؟ عجب ناکسانی دور و بر بازنشستگان کارگری وول میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
چرا کمک معیشتی ماده27 قانون حمایت از معلولان مصوب مجلس است به صورت کامل و ماهانه پرداخت نمی شود؟ چرا حق پرستاری خانواده محور معلولان شدید و خیلی شدیدفاقددرامد مانند حق پرستاری ایثارگران پرداخت نمی شود؟ تا کی باید خانواده های معلولین این تبعیض را تحمل کنند آیا موقع آن نیست که قانون حمایت از معلولان به‌طور کامل بخصوص ماده27 و ماده 6 این قانون اجرا شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
یک موضوع که حتی به فکر هیچ کارشناسی نرسیده. قوانین سختی کار را تا وقتیکه جمعیت بازنشستگان مشاغل سخت و زیان اور زیاد نشده باید تغییراتی در انها انجام داد. چون اگر جمعیت انها زیاد شود تغییر در قوانین سخت خاهد شد و با موج اعتراض مواجه میشود‌. اول سقف بازنشستگی را در این گروه که ۳۵ سال است باید به ۳۰ سال کاهش داد چون شخص اگر ۲۳ سال و ۴ ماه بیمه داشته باشد ۳۵ سال حقوق شاملش میشود. که این ابتدا یک تبعیض میباشد در برابر بازنشستگان عادی که برای اینکه ۳۵ سال سقف حقوق را بگیرند باید ۳۵ سال کار کنند ولی بازنشسته های مشاغل سخت این راه طولانی را در عرض ۱۱ سال و ۸ ماه میانبر میزنند ولی تاکید میشود که کارکنان مشاغل سخت وزیان اور حق دارند و عادلانه است که با ۲۰ سال حقوق ۳۰ سال را بدون داشتن شرط سنی بگیرند و این دو مزیت حقشونه وعادلانه . ولی مزیت سوم که سقف حقوق تامین اجتماعی یعنی ۳۵ سال است عادلانه نمیباشد. لذا انها باید سقف حقوقشان ۳۰ سال حتی با سابقه بیشتر از ۲۰ سال باشد. که این موضوع باعث میشود ۵ سال به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی فشار مالی کمتر وارد شود. منظور این است که بازنشستگان مشاغل سخت عادلانه است که با بیست سال سابقه اولا در جوانی بازنشست شوند و ثانیا حقوق کامل ۳۰ روز را بگیرند که میشود دو مزیت شامل انها. که به حق است .ولی مزیت سوم که سقف حقوق ۳۵ سال است را به سمت بی عد التی وتبعیض با دیگر بازنشستگاد عادی تامین اجتماعی سوق میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۲:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
هر چند می دانم هرگز نظرم را منتشر نمی کنید ولی از شما خواهشمندم بعنوان رابط بین مردم و مسئولین نظر امثال مرا به گوش آنها برسانید:
وعده هایی که هر ماه به ماه دیگر موکول می شود. امید به قول مسئولینی که هر ماه به یاس و رفته رفته به بی اعتمادی مردم به مسئولین گردیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
واقعا بزارید تامین اجتمایی باشید به معنی واقعی کلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
باید حقوق شاغلان آموزش و پرورش و بازنشستکان کشوری را هم.اضافه کنید در غیر این صورت این یک ناعدالتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
یک ماه یارانه اردیبهشت بصورت منفی و غیر قابل برداشت هست.....خیلی ها این مشکل رو دارن لطفا پیگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
دولت باید بابت کارشکنی ۵ماهه خسارت وارده به بازنشستگان وتاخیر در پرداخت ها را جبران کند اگر هر کسی اینکار را کرده حالا دولت با جریمه مطالبه می کردچرا وقتی خودشان مقصرند اقدامی صورت نمی گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
خدمات کشوری که بوقه اخه دارن از خوشی دارن میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
افزایش حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
باور کنید کارمندان زحمتکش پست که بیشترین زحمت و سختی را بین تمامی کارمندان دولت می کشند حتی از بازنشستگان و فرهنگیان هم حقوق و دریافتی کمتری دارند و در خوشبینانه ترین حالت حداقل 3 میلیون کمتره می گیرند

پس دولت به داد ما بیچارگان هم برسه

وزیر ارتباطات خوب فقط غلام حلقه بگوش زیرساخت، مخابرات، هوافضا، تنظیم مقررات و پست بانک است و هیچ رابطه ای با پست نداره!!!!
پس دولت بی عدالت به داد ما مظلومان تاریخ برسد
آخرین اخبار