بیش از ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به هنرمندان صنایع‌دستی مازندران پرداخت شد.

مهدی ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به عملکرد یک‌ساله صنایع‌دستی از مرداد ماه پارسال تاکنون، گفت:بیش از ۹۷ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه تنها با تمدید و صدور پروانه تولید انفرادی و کارگاهی صنایع‌دستی از پارسال تاکنون ۸۳۲ فرصت شغلی در این حوزه ایجاد شد، افزود: صدور ۱۸۶ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۹۰ مجوز پشتیبان نیز از جمله عملکرد حوزه صنایع‌دستی در یک سال اخیر است.

ایزدی همچنین از معرفی و پیگیری بیمه ۷۰ هنرمند صنایع‌دستی خبر داد و گفت: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در قالب برنامه‌های مختلف یکی از اولویت‌های این حوزه است به همین منظور نیز ۸۰ بازارچه موقت فروش صنایع‌دستی و حضور در ۱۸ نمایشگاه ملی برای بازاریابی محصولات هنری هنرمندان استان در کارنامه عملکرد یک‌ساله این معاونت ثبت شده است.

او با اشاره به صدور مجوز ۹ فروشگاه عرضه صنایع‌دستی و بومی استان، افزود: یک هزار و ۸۰۰ مورد بسته‌بندی محصولات مختلف صنایع‌دستی طراحی و تولید شد.

ایزدی از آموزش به عنوان یکی از سیاست‌های ترویجی این حوزه نام برد و به شرکت ۳۹۰ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و برگزاری دوره بازآموزی ۳۷۵ شاغل این حوزه اشاره کرد و گفت: دریافت یک نشان بین‌المللی و ۲۸ نشان ملی مرغوبیت کالا از دیگر دستاورد‌های حوزه صنایع‌دستی از مردادماه سال گذشته تاکنون است.

او با بیان اینکه خوشبختانه ۷ انجمن در شهر‌های بابل، آمل، بهشهر، نکا، قائمشهر، بابلسر و سوادکوه تاسیس شده است، افزود: تبدیل بنای تاریخی چشمه عمارت بهشهر به کارگاه نساجی سنتی و ایجاد خانه خلاق چالوس با محوریت صنایع‌دستی چوبی از دیگر اقدامات صنایع‌دستی در یک سال اخیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.