رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت انجام مطالعات تطبیقی و استفاده از تجربیات کشور‌های موفق در حوزه مبارزه با فساد تاکید کرد.

در راستای نیل به اهداف عالیه سند تحول قضایی و با عنایت به رسالت مهم تلاش در جهت رفع نیاز‌های علمی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ازطریق گسترش ارتباط، همکاری، همفکری، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی طرفین و بهره‌گیری از آن‌ها و در راستای مرجعیت پژوهشی پژوهشگاه جهت پاسخگویی به مسائل دستگاه قضا، تفاهم‌‏نامه همکاری میان «سازمان بازرسی کل کشور» و «پژوهشگاه قوه قضاییه» منعقد شد.

خدائیان در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به ظرفیت ارزشمند پژوهشگاه قوه قضاییه در شناسایی نیاز‌های پژوهشی دستگاه قضا و برنامه‌ریزی، هدایت و اجرای طرح‌های پژوهشی، ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک این پژوهشگاه و مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور، اقدامات بسیار موثری را در راستای وظایف و ماموریت‌های قانونی این سازمان دایر بر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور شناخت آسیب‌ها و ارائه راهکار عملی جهت رفع و پیشگیری از انحراف از قوانین و سوءجریانات اداری و مالی را مستلزم کار‌های تحقیقی و پژوهشی دانست و تصریح کرد: گستردگی موضوع به اندازه‌ای است که فقط به صرف انجام یک بازرسی نمی‌توان همه جوانب یک آسیب را شناسایی کرد.

وی اظهار کرد: مسئولان پژوهشگاه قوه قضاییه و مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور در سایه انعقاد این تفاهم نامه و با انجام پژوهش‌های کاربردی، نسبت به شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکار‌های رفع آن اقدام نمایند.

انجام مطالعات تطبیقی و استفاده از تجربیات کشور‌های موفق در حوزه مبارزه با فساد، ماموریت دیگر دکتر خدائیان به مجریان تفاهم نامه مذکور بود.

وی به مسئولان پژوهشگاه قوه قضاییه و مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد که با انجام مطالعات تطبیقی، اقدامات کشور‌های موفق در زمینه مبارزه با فساد را شناسایی و احصاء و از این ظرفیت در جهت ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات مناسب استفاده کنند.

دکتر خدائیان به رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد که با برگزاری میزگرد و نشست‌های مستمر، ظرفیت افراد متخصص در پژوهشگاه قوه قضاییه و صاحب‌نظران در بخش‌های مختلف را مورد استفاده قرار دهد.

عضو شورای‌عالی قوه قضاییه تاکید کرد: سازمان بازرسی با توجه به گستردگی وظایف قانونی، می‌تواند موضوعات پژوهشی را در اختیار پژوهشگاه قوه قضاییه قرار دهد و ضروری است پژوهشگاه هم با استفاده از ظرفیت محققین خود به این سازمان در امورات پژوهشی کمک کند.

دکتر خدائیان مسئولان پژوهشگاه قوه قضاییه و مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور را از اکتفا به مسائل تئوری در امورات پژوهشی بر حذر داشت و ضمن تاکید بر اهمیت پژوهش‌های کاربردی؛ ابراز امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم نامه مشترک، پژوهش‌های عملیاتی که خروجی آن به حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رعایت حقوق شهروندی و عامه کمک شایانی می‌کند، تولید گردد.

وی تاکید کرد که در بازه‌های زمانی مشخص روند اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار