مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تعداد افراد در نوبت عضویت در این صندوق را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

سید مجید پوراحمدی با اشاره به اینکه ۵٠ هزار نفر در نوبت عضویت در صندوق اعتباری هنر قرار داشتند، گفت: تعیین تکلیف ۲٠ هزار نفر از این افراد انجام شده است.

او افزود: تقویت صندوق اعتباری هنر، مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد بوده و در این رابطه کار‌هایی اجرایی می‌شود.

پوراحمدی به شکل گیری سیاست‌های حمایتی اشاره کرد و ادامه داد: عدالت فرهنگی با توزیع در همه مناطق از هدفگذاری‌های شکل گرفته است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به شیوع کرونا و آسیب‌های جدی به کسب و کار‌های فرهنگی_ هنری، گفت: بسیاری از ظرفیت‌های این بخش با شیوع این بیماری با مشکل‌های مختلف مواجهه شد و به سمت تعطیلی رفت.

این مقام مسئول می‌گوید: با توسعه ظرفیت‌ها، ۲۱ پروژه در حوزه اقتصاد هنر آماده شده و طرح‌های توجیهی نیز فراهم و با رویکرد عدالت فرهنگی اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه به مدت یک سال فرآیند بررسی ثبت نام‌ها اجرایی نشده بود، اضافه کرد: تعطیلی‌ها سبب فشردگی بررسی‌ها شد که افزایش تعداد نیرو‌ها برای بررسی و تأیید وضعیت در دستورکار قرار گرفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت تا ۱۵ میلیون برای هر عضو صندوق هزینه می‌کند، افزود: تلاش کردیم هنرمندان اصلی را عضو کنیم.

پوراحمدی بر حمایت از اعضای صندوق هنر تاکید کرد و ادامه داد: در قالب «طرح جوان» ۵٠٠ نفر از اعضایی که فرزند آوری داشته اند، با مبلغ ۵ میلیون تومان حمایت شده و این طرح ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.