سرهنگ نکوئی گفت: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یکپارچگی ملت مسلمان است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند.

سرهنگ پاسدارحسین نکوئی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر با حضور در مسجد جامع اهل سنت بخش بنت در جلسه نشست گفتمان سازی و روشنگری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد برگزارشد گفت: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یک پارچگی ملت مسلمان است.

وی گفت : حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی تبدیل می سازد و موجب انسجام و وحدت ملت مسلمان می شود.

سرهنگ نکوئی افزود : مسجد، محل برافراشته شدن پرچم سپاه اسلام و اعزام آنان به جبهه های نبرد است که در صدر اسلام، مسجد در جایگاه محل گفتگو و مشورت در مورد مسائل نظامی نیز بوده است.
 
سرهنگ نکویی با اشاره به اینکه مؤمنان هشیار و آگاه ، مبارزه با حکومت ستمگر پهلوی را از مسجد آغاز کرده اند و آن را مرکز فعالیت های مبارزاتی خود قرار دادند، گفت : رژیم پهلوی می کوشید مساجد را به انزوا بکشاند و جوانان را از آن دور نگه دارد و فعالیت های مذهبی و سیاسی مساجد را کنترل کند به همین دلیل به کنترل واعظان و جلسه های سخنرانی و فعالیت های فرهنگی مردم در مساجد می پرداخت.

فرمانده سپاه نیکشهر اظهار داشت: نقش مسجد در انقلاب اسلامی به قدری گسترده بوده است که رژیم، درب برخی از مساجد را بست که البته نتوانستند مانع کارآیی مسجد شوند و مسجد ، به پایگاه انقلاب و مرکز نشر آموزه های اسلامی و محل وحدت نیروهای انقلابی تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار