معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در مواجهه با گردشگران خارجی از نزدیک دیده‌ام که قوانین و عرف جاری کشور را در مسائل مختلف رعایت می‌کنند.

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱در دومین همایش معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، نقشی که این وزارتخانه دارد دارای اهمیت فراوانی است که با دیگر وزارتخانه‌ها قابل مقایسه نیست. در کنار حفاظت و صیانت از آثار و بنا‌های تاریخی این وزارتخانه در اقتصاد و درآمدزایی نقش بی‌بدیلی دارد و حتی زمانی که صحبت اقتصاد بدون نفت می‌شود نقش این وزارتخانه یادآور می‌شود که با سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری و جذب توریست به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.

او با اشاره به آثار تاریخی ارزشمند کشورمان و مقایسه آن با برخی از کشور‌های دنیا از جمله کشور‌های منطقه، یادآورشد: این‌ها میراث ارزشمندی هستند که نشان‌دهنده عمق فرهنگ و تاریخ ایران زمین است و به‌عنوان یک مقام قضایی که استقلال سیاسی دارم باید بگویم که در توجه به این وزارتخانه کم‌کاری شده و به این وزارتخانه به‌عنوان یک وزارتخانه معمولی و عادی نگاه شده است، درحالی که وزارت میراث‌فرهنگی یک وزارتخانه معمولی نیست بلکه در حوزه‌های مختلف حتی سیاسی و امنیتی تاثیرگذار است.

این مقام قضایی افزود: یک نگاه اشتباه در گذشته وجود داشت که برخی‌ها از ورود گردشگر ترس داشتند و بهانه‌هایی می‌آوردند که شاید ورود گردشگر تاثیرات منفی در حوزه فرهنگ ما داشته باشد در حالی که اعتقاد دارم گردشگرانی که به ایران می‌آیند به دنبال مسائل غیراخلاقی نیستند بلکه گردشگران فرهنگی هستند که قبل از ورود به ایران مطالعه دارند، هدف‌گذاری می‌کنند و برای بازدید از آثار تاریخی ارزشمند ایران که در دنیا بی‌نظیر است به کشورمان سفر می‌کنند.

او اضافه کرد: در مواجهه با گردشگران خارجی از نزدیک دیده‌ام که قوانین و عرف جاری کشور را در مسائل مختلف رعایت می‌کنند. این افراد در بازدید از بنا‌ها و آثار تاریخی کشورمان با فرهنگ غنی ایرانی _ اسلامی آشنا خواهند شد و ما باید بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق در مدت حضور آن‌ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

عمرانی گفت: بسیاری از میراث ناملموس ما نیز برای گردشگران خارجی جذابیت دارد. به عنوان مثال مراسم و آیین‌های عاشورایی نیز برای گردشگران خارجی جالب توجه است و من حتی افرادی از جمله خانم‌هایی از کشور‌های اروپایی دیده‌ام که با حضور در این مراسم و شنیدن موضوعات مرتبط با حادثه کربلا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار