عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان با اعلام حذف ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی گفت: به منظور تکریم مؤدیان محترم مالیـاتی، کاهش ترددهای غیرضروری، تسهیل پیگیری امور مالیاتی و ارتقاء رضایتمندی از خدمات مالیاتی، با استناد به قـانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور از اول شهریور ماه سال جاری اجرایی میشود.
وی با اشاره به اینکه امکان دریافت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از ابتدای سال ۱۳۹۹ برای مودیان فراهم بوده است، گفت: در گام نخست نظر به عدم آشنایی مودیان با طرح مذکور و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق آنان، برای مراجعه به حساب کاربری و رویت اوراق بارگذاری شده در حساب فوق، مهلت یک هفتهای در نظر گرفته شده بود که در صورت عدم رویت، برگه مالیاتی مربوط از فرآیند ابلاغ الگترونیکی خارج و به صورت فیزیکی به مودیان ابلاغ میشد. پس از طی دوسال از اجرای اولیه این طرح و آشنا شدن مودیان مالیاتی با فرآیند انجام کار، سازمان اقدام به پیاده سازی ساز و کار جدیدی نموده است که براساس آن ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی که از طریق سامانههای سازمان صادر میشوند، به طور کامل حذف میشود.
عباس پور یادآور شد: مودیان مالیاتی میتوانند با مراجعه به "درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی" به نشانی my.tax.gov.ir پس از فعالسازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهرهمند شوند.
وی افزود: پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مودیان که در سامانههای الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر میشود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مودیان بارگذاری شده و همزمان پیامک اطلاع رسانی برای آنان ارسال میشود.
مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مودیان ده روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند. رویت برگه در حکم ابلاغ است. چنانچه مودی ظرف ده روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (یا اولین روز کاری بعد از روز دهم) به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته میشود.