رییس فدراسیون کونگ فو و هنر‌های رزمی گفت: مجموعه ورزش کردستان با نیرو‌های دلسوز و متخصص توانایی برگزاری رویداد‌های سطح بین المللی را دارند، اما در این راستا باید مسئولین استان بیشترین تعامل را با یکدیگر داشته باشند.

رییس فدراسیون کونگ فو و هنر‌های رزمی کشور در دیدار با استاندار کردستان اظهار داشت: ورزش یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های معرفی تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی به دیگر کشور‌ها است و ما امیدواریم بتوانیم با برگزاری مسابقات سطح جهانی کونگ فو به میزبانی کشورمان علاوه بر ثبت این ورزش به نام ایران از این راه فرهنگ کشورمان را به جهانیان معرفی کنیم.

رضا حیدری تاکید کرد: کشور ما دارای قدمت سه هزار ساله در زمینه ورزش و تحرکات بدنی است و با این پیشینه درخشان اگر چه دارای رقیبان زیادی در آسیا هستیم، اما این استعداد را داریم که ورزش کونگ فو را به نام ایران ثبت کنیم.

او افزود: قرار است به زودی رویداد مسابقات قهرمانی کونگ فوی جهان با حضور بیش از ۶۰ کشور به میزبانی ایران برگزار شود و در این راستا استان‌های مختلفی درخواست میزبانی این رویداد مهم را داده اند و استان کردستان هم یکی از متقاضیان میزبانی این مسابقات است.

رییس فدراسیون کونگ فو و هنر‌های رزمی کشور ادامه داد: خوشبختانه مجموعه ورزش استان کردستان با دارا بودن نیرو‌های دلسوز و متخصص توانایی برگزاری رویداد‌های سطح بین المللی را دارند، اما در این راستا باید مسئولین استان بیشترین تعامل را با یکدیگر داشته باشند.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری یک رویداد مهم ورزشی در سطح جهان به میزبانی استان کردستان می‌تواند موجب شور و نشاط زیادی در میان افراد جامعه به ویژه جوانان شود.

استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به وجود پتانسیل و استعداد‌های بالای جوانان کردستانی یادآور شد: کردستان اگرچه از نظر منابع و زیرساخت‌های عمرانی جزو استان‌های کم برخوردار کشور محسوب می‌شود، اما این استان از نظر وجود نیرو‌های جوان و متخصص بیشترین سرمایه را دارد.

او تصریح کرد: متاسفانه کم کاری‌هایی که در گذشته وجود داشته مانع از بهر بردن از موهبت‌های الهی این استان و از نیرو‌های خدادی و جوان منطقه شده است و باید این کم کاری‌ها به هر نحوی در استان جبران شود.

زارعی کوشا به مجموعه کارآمد حوزه ورزش استان اشاره کرد و گفت: دید ما نسبت به حوزه ورزش تنها ورزش قهرمانی نیست بلکه ما ورزش را به عنوان یک عامل ایجاد کننده شور و نشاط در جامعه می‌بینیم و هر هزینه‌ای را در این زمینه به عنوان سرمایه گذاری فرهنگی محسوب می‌کنیم.

استاندار کردستان در پایان تاکید کرد: به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی که از طریق میزبانی رویداد‌های ورزشی در استان ایجاد خواهد شد مجموعه استانداری از هر نوع میزبانی و برگزاری مسابقات ورزشی در کردستان استقبال می‌کند و با تمام توان نیز از این فعالیت‌ها حمایت خواهیم کرد.

بررسی میزبانی کردستان از مسابقات جهانی کونگ فو، میزبانی استان از رویداد‌ها و رقابت‌های قهرمانی رده‌های مختلف کونگ فوی کشور و حمایت از حضور تیم‌های بانوان و آقایان کردستان در لیگ برتر کونگ فوی کشور از دیگر مباحث مهم مطرح شده در این دیدار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.