گلایه برخی از شهروندان گلستانی از کمبود دارو در داروخانه‌ها

تعدادی از شهروندان گلستانی از نبود دارو در داروخانه‌های استان گلایه دارند.

یک شهروند گلستانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی از دارو‌ها در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود و برای دارو‌های کمیاب اگر پارتی نداشته باشیم مجبور به تهیه دارو از بازار آزاد هستیم.

پانیذ صدرایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این باره گفت: اگر فردی نتوانست داروی مورد نظرش را در داروخانه‌ها پیدا کند به معاونت غذا و دارو مراجعه کند تا داروخانه‌هایی که داروی مورد نظر را دارد به او معرفی شود.

او افزود: افراد می‌توانند با نصب اپلیکیشن (TTAC) نزدیک‌ترین داروخانه‌ای که داروی مدنظر آن‌ها را دارد نسبت به موقعیت مکانی شان را پیدا کنند.

صدرایی ادامه داد: برخی از دارو‌های خاص سهمیه بندی شده و نه در تمام داروخانه‌ها بلکه در برخی از داروخانه‌ها موجود است.

او افزود: کمبود دارو از نظر سازمان غذا و دارو به دارویی اطلاق می‌شود که اصلا در کشور موجود نباشد، اما اگر مشابه ایرانی این دارو موجود باشد دیگر کمبود دارویی تلقی نمی‌شود.

صدرایی گفت: برای دارو‌هایی که مشابه داخلی داشته باشند دیگر ارز دارو به آن ها تخصیص داده نمی‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح دارویار در استان گفت: از ۲۳ تیر امسال همزمان با سراسر کشور طرح دارویار در گلستان اجرایی شد، در این طرح دارو‌هایی که با نسخه‌های الکترونیکی دریافت می‌شود هیچگونه افزایش قیمتی نسبت به گذشته نخواهند داشت.

صدرایی گفت: در این طرح با افزایش قیمت دارو تدابیری اتخاذ شده است که سهم پرداخت کننده شرکت بیمه افزایش پیدا کند و برای مصرف کننده افزایش پرداخت حق فرانشیز رخ ندهد مگر اینکه فردی اقدام به تهیه دارو با نسخه آزاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.