رزمایش سالانه مشترک آمریکا و کره جنوبی در بحبوحه تنش‌های سیاسی و نگرانی واشنگتن از کره شمالی آغاز شد.

آمریکا و کره جنوبی رزمایش سالانه مشترک خود را آغاز کردند. این رزمایش که به نام سپر آزادی اولچی نامگذاری شده قرار است تا ۱ سپتامبر ادامه داشته باشد، این رزمایش در جهت تعهد سوک یول، رییس جمهور جدید کره جنوبی برای تقویت ارتش به منظور بازدارندگی بیشتر در مقابل کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نوع رزمایش‌ها در چند سال اخیر به دنبال همه گیری کرونا کاهش داشتند، اما کره جنوبی همواره اعلام کرده این گونه رزمایش‌ها تمرینی برای تهاجم احتمالی علیه کره شمالی است.

در آستانه آماده شدن واشنگتن و سئول در روز‌های گذشته برای آغاز این رزمایش کره شمالی دو موشک کروز را از شهر انچون در سواحل غربی این کشور شلیک کرد.

مقامات سئول در واکنش به این اقدام گفتند که کره شمالی آزمایشات موشکی خود را از ابتدای سال جاری میلادی با سرعت زیادی افزایش داده است و هم اکنون نیز آماده انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود در هر زمان و مکانی است.

رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرده هر زمانی که پیونگ یانگ گام‌هایی را در جهت خلع سلاح هسته‌ای خود بردارد کشورش حاضر است کمک‌های اقتصادی چشمگیری را برای پیونگ یانگ ارسال کند.

کره شمالی، اما تا به حال نه تنها از این پیشنهاد سئول استقبالی نکرده که هر بار به شدت از این رویکرد انتقاد کرده است. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است در رزمایشی که از امروز آغاز شده قرار است ۱۱ برنامه مختلف آموزشی دفاعی به منظور ارتقاء آموزش‌های نظامی میان آمریکا و کره جنوبی به نمایش گذاشته شود.

آمریکا و متحدانش در سال‌های اخیر به شدت نگران پیشرفت‌های کره شمالی در زمینه پیشرفت‌های نظامی و موشکی هستند و آن تهدیدی جدی علیه موجودیت خود در جهان قلمداد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار