رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز از راه اندازی ۳۴ ایستگاه تخلیه بار جدید در ۴ معبر، از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

آرش نعمتی گفت: مجموع ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری کالا با احتساب موارد راه اندازی شده امسال به ۱۲۵ ایستگاه در ۲۴ معبر رسیده است.

او گفت: حجم وسیعی از ترافیک معابر شهری مربوط به تردد خودرو‌های باری سرگردان در حال جستجوی محل مناسب برای توقف، تخلیه کالا و بارگیری است.

نعمتی گفت: ایستگاه‌های تخلیه بار (بارانداز) تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری دارد؛ لذا باهدف تسهیل خدمات رسانی ناوگان بار، ساماندهی تردد، نظم دهی و سهولت تخلیه و بارگیری خودرو‌های باری، روان‌سازی ترافیک معابر شهری، ایمن‌سازی جابه‌جایی کالا و کاهش خطرات احتمالی در حین انجام عملیات تخلیه و بارگیری و مدیریت مصرف سوخت؛ ایستگاه‌های تخلیه بار در سطح معابر پرتردد شهری اجرا و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او گفت: محل این بار انداز‌ها با تابلو ایستگاه تخلیه بار و خط کشی‌هایی به رنگ زرد در حاشیه خیابان مشخص شده است. توقف موقت در محل بارانداز حاشیه‌ای تخلیه بار برای سایر خودرو‌ها (به غیر از ناوگان بار) ممنوع است و در صورت مشاهده توسط دوربین‌های نظارتی، گشت نظارت و پلیس راهور خودرو‌های متخلف اعمال قانون خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار