در نشست کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفته شد که بانک مرکزی افغانستان و وزارت مالیه به بانک‌های خصوصی ودیعه بدهد.

ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفت نشست کمیسیون اقتصادی طالبان به هدف تقویت بانک‌های خصوصی در کشور تصمیم‌های مهم اتخاذ کرد.

معاونت اول ریاست‌الوزرا امروز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در نشست کمیسیون اقتصادی  تصمیم‌هایی اتخاذ شده است از جمله اینکه ستره محکمه طالبان به منظور حل و فصل سریع قضایای مربوط به قرضه‌های بانک‌های دولتی و خصوصی افغانستان محکمه ویژه‌ای را ایجاد کند.

ملا عبدالغنی برادر آخند گفت وزارت امور خارجه برای افتتاح حساب‌های بانکی در کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه از سوی بانک‌های افغانستان کار و تلاش نماید.

معاون اقتصادی ریاست الوزرای طالبان نسبت به رعایت عدالت در برخورد با بانک‌های خصوصی گفت که وزارت امور خارجه باید با کشورها و مؤسسات کمک کننده به تفاهم برسد که پول کمکی به عوض یک بانک خاص، طی یک میکانیزم منظم به دیگر بانک‌های خصوصی افغانستان نیز حواله شود.

علاوه براین در این خبرنامه آمده است که باید د افغانستان بانک با کمک وزارت مالیه به بانک‌های خصوصی ودیعه بدهد.

ملا عبدالغنی برادر آخند از بانک‌های دولتی و خصوصی و دیگر نهادهای مرتبط خواست تا از تجارب کشورهای اسلامی به منظور ارتقای بانکداری اسلامی در افغانستان استفاده کنند.

معاونت اول ریاست‌الوزرا از وزارت مالیه خواست تا تمام پروژه‌های بزرگ زیربنایی را که بیشتر کارهای آن‌ انجام شده و برای تکمیل شدن آن بودجه اندکی نیاز است، تشخیص دهد و گزارش آن را به کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار