حجت الاسلام گرکانی گفت: لازم است موکب داران از هر گونه اسراف و ریخت و پاش جلوگیری کنند.

حجت الاسلام گرکانی مسئول امورفرهنگی و روحانیون ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کشور در نشست آماده سازی مواکب استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

هزینه پذیرایی و اسکان مواکب با کمک‌های مردمی تامین می‌شود بنابراین لازم است موکب داران از هر گونه اسراف و ریخت و پاش جلوگیری نمایند.

ترویج فرهنگ اربعین حسینی با تکیه بر وحدت دنیای اسلام و پرهیز از هر گونه دوقطبی سازی باید دستور کار اصلی خادمان فرهنگی مواکب قرار گیرد.

در اربعین حسینی امسال، به میزبانی دولت و مردم عراق احترام بگذارید و با رعایت ادب و اخلاق اسلامی و ضوابط و مقرارات ابلاغ شده از جان و دل به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کنید.

مولوی معاون امور فرهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این نشست توجیهی آموزشی که با حضور مسولان فرهنگی موکب‌ها، ائمه جماعت و ستاد‌های شهرستانی عتبات عالیات استان برگزار شد بر هماهنگی‌های لازم برای پذیرایی و اسکان زائرین اربعین تاکید شد.

مولوی گفت: تا کنون ۶۶ موکب از استان مرکزی برای حضور در مراسم معنوی اربعین حسینی اعلام آمادگی نموده اند که از این تعداد ۵۲ موکب در عراق به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.