مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه از اختصاص ۲ هکتار از مزارع این شهرستان به کاشت گل نرگس خبر داد.

زرگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این شهرستان و بازدهی مناسب از کاشت گل نرگس، برنامه ریزی برای آموزش مروجین و کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

او افزود: تأمین و توزیع پیاز گل نرگس در این شهرستان انجام شده است و امیدواریم هر سال شاهد کاشت میزان بیشتری از این محصول در سطح اراضی باشیم.

زرگری اظهار کرد: امسال حدود ۲ هکتار از مزارع شهرستان سربیشه به کشت گل نرگس اختصاص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: این محصول نیاز کمی به آبیاری دارد و به همین دلیل گزینه مناسبی جهت جایگزینی آن به جای محصولات آب بر است.

او ادامه داد: اشتغالزایی گل نرگس بسیار بالا است در حالی که مصرف آب آن پایین است در نتیجه باید همه دست در دست دهیم تا میزان عملکرد و برداشت گل نرگس در این منطقه افزایش یابد.

زرگری بیان کرد: علاوه بر کم آب بر بودن در صورت بازاریابی، فروش این محصول سوددهی بالایی دارد و ضروری است مزیت‌های گل نرگس برای کشاورزان معرفی شود تا شاهد افزایش سطح زیرکشت آن در شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه تصریح کرد: پیاز گل نرگس باکیفیت بالا برای کشت کشاورزان تهیه شده است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت پیاز نرگس به اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار